Jump to content

Recommended Posts

Nä nu e jag trött på det här tredje lådan som ger upp!! Funderar på att montera en cheva låda i bilen snart!! någon som kontakter eller har någon växellåda liggandes helst manuell 3 eller 4vxl spelar ingen roll. Eller någon Fungerande automat???? kontakta mig!!

MVH

Freddy

Link to comment
Share on other sites

Undrar vad är det som händer. Om den pajar för att du har för mycket effekt i motorn. Med ett shift kit. Borde kunna plocka ut närmare 300 hk.

I motorn. Det hade jag i min C4. Men när kom upp mer i effekt så startade mina problem. Men jag sålde lådan snabbt. och skaffade mig en 4 pet. Men idag har utveklingen kommit längre. Vet en kille som har närmare 600 - 700 hästar med lustgas. Han har inga som helst problem

med att få lådan att hålla. Det han har problem. Är att hans detroit locker

i bak axeln inte håller. Så han skaffade spole. Och det håller och går jävl

fort med. Hjullyft gör han med. C4 det är vad han andvänder.

Så jag tycker det är konstigt att du har problem. Har du mer än 700 pollar i din motor.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Vet inte varför jag har såna problem!! har en std 351C.

Det första som hände var att min converter rasade. lämnade då in den för renovering. lämnade även in växellådan en c4 från 1966. bytte rör och oljekyl. Monterade allt körde problem fritt i ca 10mil. Då den slutade växla till trean.

Ringde killen som renoverade den. Han kollade på lådan, och det visade sig att han glömt dra skruvarna till gouvunörventilen. sen tappade han bort ventilen. så han satte in en annan. Som inte fungerade i den lådan. Så lådan slirade.

Då renoverade han en annan låda till mig en c4 från 1965 tror jag med dubbla drive lägen. Nu visade det sig att denna slirar hejdlöst och växlar inte som den skall. men nu har ju ingen garanti kvar. så nu letar jag efter en ny låda igen. (vägrar köpa fler lådor från denna killen ialf)

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår. Det låter som du inte har haft direkt tur. Jag kan rek Alexanra enginering. Eller våran gamla guru. Inge Ellburg.

Tycker inte du ska behöva att köpa man låda. Det gjorde jag men det förde många problem med detta byte. Det tog mig närmare fem till sex år. Att få ordning på detta. Orsak var att jag inte kunde andvända org delar. Det slutade med hydralisk utrampnings lager. Som inte är billigt att köpa. En center force koppling. Tror att slut summa på detta landade närmare tio tusen kronor. Då är inte låda spräng kåpa svänghjul start motor inräknat.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...