Jump to content

Mustang collection


Bosse N

Recommended Posts

Så var det dags igen...att komma på att man skulle ha ringt och gjort en beställning på den utannonserade Mustangcollectionen. Tyvärr missade jag också denna kväll och månad (endast med en enda timme men ändå. "Nära skjuter ingen hare" heter det) att göra min beställning. Jag får skylla mig själv men samtidigt kan man undra varför det i dessa datorernas tidevarv inte går att lägga en beställning genom ett enkelt mail. Man kan maila beställningar världen över men det går inte att maila en beställning på ett klädesplagg från Classic Mustang Clubs collection. Är det inte dags att ändra på det snart...eller ligger det någon mening i att tillgängligheten av collectionen skall vara så dålig? (telefontid tre timmar en ggr/månad)

Jag har även sett Mustangåkare i kläder märkta "Corvette" men det kanske har sin naturliga förklaring..."när allt kommer omkring"!!!

Mvh

Bosse N

Link to comment
Share on other sites

80 talet vill ha sitt postordersystem tillbaka! :--

Håller med om att det var löjligt krångligt. Jag jobbar ju dessutom bara kvällar/nätter så att pricka in 18-21 blir svårt...

Link to comment
Share on other sites

Man tycker att E-post borde underlätta för båda parter? Kan väl inte vara så kul att ha en fast tid då man absolut inte kan göra någonting annat eftersom hemtelefonen kan ringa?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Ja en sak är klar, tiden har stannat till lite gällade order

och förfarande med klubbens kläder, jag kan bara nämna

att jag under 90-2000 hålt i försäljningen av klubbens

kläder och det var inte lättare då trots något mindre antal

medlemmar. :shock:

Största jobbet är att hålla ordning, inventera, beställa

hem det som tagit slut, jag kan bara ge en stor guldstjärna

till dom som håller på idag med detta. 8)

Ni som tycker det är jobbigt att beställa eller köpa kläder

skall om ni kan sätta er in i detta och kanske försöka påverka

på tex årsmöte lämna en skrivelse och berätta hur ni

tänker. :roll:

Jag tycker att ni skall prova att göra en beställning igen,

dumt att ge upp då kläderna är snygga, man bör också

veta att det inte finns något vinstintresse av att sälja

och skicka kläder utan att det är en rent idiellt arbete. :shock:

Vi lever på 2000 talet, lost in space åldern och många är det

som har hamnat i den ålderns system ofrivilligt, jag hoppas att

att skapa något system för att alla skall kunna handla utan att

någon tex känner sig blåst. :roll:

En liten notis, det gjordes några försök, skicka kläder

till beställare med ett bifogat inbetalningskort, dels för

att det skulle bli en snabb leverans och för att göra

denne någon medlemmen lite lyckligare. 8)

Det hände, inte ofta, men det hände att denne någon

struntade i att betala, därmed så var bara protoförlusten

en katastrof det tog några ärliga betalare en tid att betala

förlusten då avansen på försäljningen är nästan obefintlig. :?

Vi måste hjälpas åt istället för att få ett bra leveranssystem

för klubbklädförsäljningen att fungera, hjälp till med detta

om någon av er tror att ni kan. ;)

Link to comment
Share on other sites

Blir mycket besviken när jag läser vad Lars skriver. Som alltid börja man undra. Varför gör mäniskor på detta vis. Alla vet att en club sällan tar ut extra för vinning. Och när klubben är schyst och litar på sina medlemar.

Så är det så ultra dåligt att inte göra rätt för sig. Dom gör såna saker är inte värdiga och hederliga medlemmar. Kom ihåg sånt här sprider sig. Och det kommer alltid tillbaka. Typ att folk tittar snett på en. Lite snack att man inte ska lita på den personen. Det kan inte kännas kul för den som blir drabbad av detta. Men tyvär man har själv skapat det. För tusan

Kom igen var hederliga mot varandra. Det kommer man så mycket längre med. Ibland kan sanningen svida. Men det är så mycket bättre än att ljuga. För det är värre. Fram för ett hederligt folk i Mustang klubben. Eller bland oss Mustang ägare.

Själv är jag jätte interssrad vad det finns att köpa. Betalar gärna i förskott

så att allt blir okay. Tycker inte om att få problem.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Jag vet att det är mycket jobb att sköta om försäljningen. Men det måste ju vara mer jobb nu än vad det behöver vara?

Sätt upp en riktig webbshop med kortbetalning och ha ett system som hanterar lagersaldo automatiskt. Då behövs det bara inventeras en gång så har man koll på siffrorna samt att allting utom frakten sköts automatiskt. Skickandet av sakerna är ju bara att göra när det finns tid så klart. Kunskapen att fixa detta borde väl finnas i klubben? Ett nytt utseende på webbsidan skulle heller inte skada. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej Robert. Kan du inte undersöka det här och ta reda på lite mera hur man sätter upp en webshop, så kan du väl rapportera in till klubbens styrelse sen. Ni andra i klubben som har kompetens på webshops kan ju höra av er till Robert. Elller var det tänkt att "någon annan" skulle göra det?

Mats

Link to comment
Share on other sites

Hej Robert. Kan du inte undersöka det här och ta reda på lite mera hur man sätter upp en webshop, så kan du väl rapportera in till klubbens styrelse sen. Ni andra i klubben som har kompetens på webshops kan ju höra av er till Robert. Elller var det tänkt att "någon annan" skulle göra det?

Mats

Jag har tyvärr ingen kunskap om detta och jag är dessutom inte medlem i klubben. Är det ingen som orkar så får det ju vara, för vill inte klubben utvecklas så är det ju så. Inget jag gråter över.

Link to comment
Share on other sites

Men alltså... en särskild mail för beställningar där man betar av beställningarna eftersom det finns produktar att leverera måste väl vara relativt enkelt att sköta. När ordern är klar flyttar man ordermailet till en mapp i mailboxen "lev. ordrar". Vid beställning så betalar man in pengarna på ett givet konto med sitt nickname som reference. Skickar samtidigt ett mail med adressuppgifter och nickname. Sen får det ta den tid det tar... men då måste fraktpriserna vara specifierade i förhand... men det kanske dom är redan... är lite ny så jag vet knappt vad ni talar om igentligen 8)

En webshop känns lite overkill även om det har sina fördelar... kräver ju en del underhåll och arbete det också.

Link to comment
Share on other sites

Kanske det är en punkt som berörda bör ta upp på årsmötet
Sätt upp en riktig webbshop med kortbetalning och ha ett system som hanterar lagersaldo automatiskt.

Har kollat runt lite... och det finns gratislösningar på detta. Ska ta upp det på årsmötet.

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Kanske det är en punkt som berörda bör ta upp på årsmötet
Sätt upp en riktig webbshop med kortbetalning och ha ett system som hanterar lagersaldo automatiskt.

Har kollat runt lite... och det finns gratislösningar på detta. Ska ta upp det på årsmötet.

Mvh.

Kanonbra att du engagerar dig i detta, tror väldigt många är beredda att hålla med. Själv har jag haft turen att träffa på "Försäljarna" på en del sammankomster och köpt en del prylar :D

Vet inte hur mycket de har i lager om det är någon ide att sälja under Elmia

det brukar komma mycket Mussefolk dit :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...