Jump to content

Godkänd sidoblinkers


Daniel Strand

Recommended Posts

Hej på er,

Jag är ny här, och detta är mitt första inlägg.

Fast jag undrar om man kan montera sidospeglar med inbyggda blinkersar? Istället för att borra i plåten. Det borde väl gå? Daniel säger tidigare att dessa speglar/blinkers är dot märkta och inte e- märkta, men vad spelar det för roll? all belysning som sitter i bilen är ju dot- märkt från U.S.A! Har jag fel, eller?

Tänkte köpa de 2 och prova? har nån testat och klarat besiktningen med de?

Tack sköna folket

//bubba

Hej och väkommen!

Vanlig kontrollbes. går oftast att ta sig igenom med glas som inte är E-märkta. Om du däremot ska reg.bes. måste det vara E-märkt och rätt kategori. Själv monterade jag biltemas backspegelblinkers under reg.bes. Dessa är dock inte väldens snyggaste, men jag har nämligen inte planerat på att åka med sidoblinkers......

Tjena! Har nyss fått hem Mustangen och har bara sidoblinkers kvar för att kunna reg. bes. Är det dessa backspegel blinkers du pratar om? kan man sedan ta bort de när den väl är igenom reg. bes? Tack! Mvh Johan

Nej. Jag monterade Art. nr 42-104 på en extra uppsättning speglar som jag beställde från USA. Tyvärr verkar det som om denna blinkers har utgått ur sortimentet. Kanska det finns någon kvar i någon butik. Denna var annars tillverkad av någon typ av mjukare plast, vilket gjorde att den formade sig runt spegeln. Jag kan ta ett kort på mina om du vill se hur det ser ut.

Annars kan man kanske montera en blinkers på en plåtvinkel i hjulhuskanten. Jag har även sett en som monterade sidoblinkersen direkt i innerskärmen framför framhjulet. Den var monterad på den lilla plana ytan precis intill skärmkanten. Vet dock inte om det går att ta sig igenom bes. med denna lösningen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Någon med bättre koll än mig som kan se om dessa http://www.bildelsbasen.se/index.php?in ... 999&stabit[]=8&vc[]=106112101&vc1=106&vc2=112&pc[]=111107100&pc[]=111100101&pc1=111&sortfield=vehiclemodelyear&sortorder=1&page=1&id=12746708 är E-märkta och levereras med allt som behvövs för inkoppling? Alternativet är http://tillbilen.com/?artnr=122313&cat_id=140 men det skiljer 100:- i pris för i princip samma blinkers.

Mvh Johan

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Tänkte komma med ett tips till alla er stackare som måste ha sidoblinkers.

Detta måste väl vara den ultimata lösningen?

Jag flyttade upp emblemet o drog kabel genom hålet för styrpinnen

sen satte jag fast den med dubbelhäftande tejp......funkade kanon

http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... 1031#71031

Detta för att man inte ska åka på tillfälligt monterad blinkers på regbesiktningen, kan man ju hoppas i alla fall.

Sedan tar man bort blinkersen och återstället emblemet samt köper dessa och monterar, borde vara "lagligt" va?

http://www.blueovalindustries.com/produ ... d=99013190

De är ju dessutom skitsnygga! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Har hittat ytterligare ett alternativ för sidoblinkers.

Kolla på www.realcar.se

Fästes med dubbelhäftande tejp, runt hål på ca 4-5 mm, E-märkt.

Kanske att man kan utnyttja hålet för emblemet till lampan?

Någon som vet hur stort hålet är?

/M-O

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Jag gick igenom regbesiktningen av min 2007:a med de blinkerslförsedda backspeglarna. Importerade dem genom USA från Kanada.

Jag köpte min bil under min tid i USA men hade inte ägt den i ett år så jag har godkända bakljus samt position fram (från Grufman).

Killen på besiktningen var skitglad för att se en mustang somm inte försökte mygla på position och bakljus så det slank igenom.

Definitivt snyggast lösningen för min mörkgråa mustang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...