JH March 15, 2008 Report March 15, 2008 Ett FE tips, fast det kanske de flesta kände till redan Jag köpte större oljetråg i aluminuim till en 428CJ. Det skulle inte vara djupare än original, utan enbart bredare så jag skulle kunna använda originalsilen.Det var djupare . Lösningen var enkel, .... Fe silen till årsmodell -61 -66 går djupare ned i tråget så det kompenserade ökningen i djupet. Om nu någon råkar ut för samma sak vill säga. Citera
JH March 18, 2008 Author Report March 18, 2008 Tillägg. Silen passar inte rakt av eftersom röret är lite längre. Fick värma lite på nedre kröken och böja lite bakåt annars tog det i bakkant på sumpdelen. För övrigt en bra, enkel och billig lösning. Citera
JH March 20, 2008 Author Report March 20, 2008 Bra att du säger det. Det är alldeles för lite Fe-snack på forumet. Eller så har alla redan perfekt fungerande FE-motorer som bara rullar på, år efter år.. Eller så kanske alla kan sin sak utantill. Min erfarenhet är i varje fall att skruva Fe är väldigt annorlunda mot de andra motorfamiljerna. Inte det här med djupet på oljesilen som jag påpekade, för det gäller alla motorer överlag. Utan det är lite tunnt med tips i övrigt. Citera
JH March 20, 2008 Author Report March 20, 2008 Många tips her;http://www.428cobrajet.com/JohnJo, det stämmer John, den är bra , men det är väldigt lite snack på forumet runt FE. "Tycker jag i varje fall". Citera
JohnB March 20, 2008 Report March 20, 2008 Javist, men vi er endå inte så mange som har FE motorer i Scandinavia.John Citera
JH March 25, 2008 Author Report March 25, 2008 Javist, men vi er endå inte så mange som har FE motorer i Scandinavia.JohnDu har nog rätt, det är bara jag som är lite inne i mitt motorbygge just nu.Anfallet går nog över Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.