Jump to content

Billigaste försäkringen på en 06a ??


Morgan

Recommended Posts

Jag kommer snart att få hem min 06 cab från USA men undrar nu vad Ni

har för försäkringar på era 05 - framåt, vilket bolag är billigast ?

Jag bor i en liten ort, Tranås och ska ha den i ett ensamgarage / villa garage. skulle vara bra att få lite tips på bra billiga försäkringar,

enligt kalkylen på internet ville Länet ha över 15000:- helåret låter

mycket tycker jag.

Har idag allt på Länsförsäkringar villa / bil / företag.

Link to comment
Share on other sites

Hej, håller som bäst på att ta hem min första Mustang, en -07 GT. :D

Billigaste var IF på 7600:- , en då bor jag i Luleå, garage och ingen under 25 år kommer att ratta kärran. Värst var Trygghansa som skulle ha över 14000:- helåret.

Nu har jag ju ingen bil reggad i Sverige men jag kollade med en likadan bils reg nummer...

Link to comment
Share on other sites

Morgan, ring Östgöta Brandstodbolag. Jag betalar 6800:- helåret och med ALLA tilläggsförsäkringar för "den gule". ÖB lever tydligen sitt eget liv inom Länsförsäkringar. OCH premien går alltid att diskutera :)

mvh/frasse

Link to comment
Share on other sites

5280:- hos If. (har full flerförsäkringsrabatt ska tilläggas)

Helt OK och så finns det ju inga körbegränsningar som på en entusiastförsäkring.

BTW - lås inte upp er (hö hö) på att ha bilen i eget låst garage då skillnaden att ha den på egen tomt är liten.

Då är du inte rökt om klenoden skulle stå utanför en natt eller så emellanåt och olyckan är framme.

Link to comment
Share on other sites

Tack för tips tar gärna emot fler tips.

Det blir nog och ringa runt för att till sist

pressa Länsförsäkr. då jag annars plockar

bort mina försäkringar därifrån om dom

inte ger mig ett bra pris :evil::D:D

SaleenS281 CMC 863, kan du inte hitta en billigare försäkring ??

Link to comment
Share on other sites

Jag bytte precis försäkringsbolag. Från Sveland, iår ville dom ha drygt 19000:- av mig(förra 21000:-). Men jag bytte till Ford Försäkringar drygt 20000:- med allt extra. Då är jag garanterad en aukt Ford verkstad om nått händer. Det skiljer ju inte många hundringar.

Jag har letat som en tok och sökt på försäkringar. Så tyvärr. Jag kan iallafall inte få en billigare en hos Sveland alltså ca 19 papp. Tyvärr.

Dyr hobby, men det äre värt. Tror jag :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jag pratade med en tjej på Länsförsäkringar för några dagar sen. Jag frågade om det gick att entusiastförsäkra min Mustang 06:a hos dom, och hon sa kanske, om jag skickar lite bilder på bilen. Sen frågade jag varför de inte hade något avtal med CMC, för det finns ju ganska många mustangägare i vårt avlånga land. Hon skulle kolla med högsta chefen om det gick att hitta på nån rolig försäkring till oss. Kan ju alltid hoppas!Jag har min Pontiac Trans AM 95:a entusiastförsäkrad hos dom och den kostar 1200 kr/helår :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jag pratade med en tjej på Länsförsäkringar för några dagar sen. Jag frågade om det gick att entusiastförsäkra min Mustang 06:a hos dom, och hon sa kanske, om jag skickar lite bilder på bilen. Sen frågade jag varför de inte hade något avtal med CMC, för det finns ju ganska många mustangägare i vårt avlånga land. Hon skulle kolla med högsta chefen om det gick att hitta på nån rolig försäkring till oss. Kan ju alltid hoppas!Jag har min Pontiac Trans AM 95:a entusiastförsäkrad hos dom och den kostar 1200 kr/helår :lol:

Kolla med din regions försäkringsansvarig vad som gäller exakt på din bil

Kopierar in vad som CMC skriver om MHRF

MHRF representerar Sverige i FIVA (Fédération Internationale des Vehicules Anciens), en världsomfattande organisation av fordonshistoriska förbund och klubbar. Sedan 1975 har MHRF en egen försäkringsform, MHRF-försäkringen, för bilar och motorcyklar som uppnått 20 års ålder (under vissa förutsättningar även yngre fordon). Läs mer om den här http://www.mhrf.se/forsakring/index.htm.

Det finns även en special försäkring för bilar och mc 1987-96 men för att få teckna en sådan försäkring måste man ha äldre bil respektive mc helförsäkrad i MHRF-försäkringen under minst ett år. Ytterligare information finns på MHRFs hemsida.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Hej jag betalar 4600 per år hos länsförsäkringar för vår 2005 cab med vilt tillägg. Skulle aldrig betala över 10000 kr om året för en försäkring , det är ju helt sjukt. Dyrast för mig var IF med 13600, men dom är ju också helt av banan som vanligt. Jag får ytterligare 20% när jag flyttar över banken dit.

Detta tycker jag ändå är svindyrt med tanke på att 67an bara kostar 1200 om året för normal försäkring hos läns, varför denna stora skillnad kunde dom inte riktigt förklara.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej jag betalar 259:- i månaden helförsäkring för min GT CAB 06 hos Kundkraft där jag är helkund. Den låga premien beror väl på att jag är helkund och 55+.

Bor i Eskilstuna som som ligger snäppet under storstäderna vid premiesättning.

Jag förhandlade ner premien och det verkade som de gjorde allt för att få mig som kund. Tror inte att dom hade försäkrat många Mustanger förut.

Villkåren i övrigt: garage, 1000 mil samt förare under 25 får köra. Det sista var grabbens första fråga när jag hade köpt bilen. Klok grabb.

Man ska dock ha i åtanke att Kundkraft är ett litet bolag med dåligt med skadereglerare osv om det värsta skulle inträffa. Vi märkte det då frugans bil blev påkörd när den stod parkerad. Servicen är inte på topp.

WWW.kundkraft.se

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...