Jump to content

Spindelleder sopslut efter 3000 mil


grufman

Recommended Posts

Tja hörrni

Passa på och kika på spindellederna när bilprovningen juckar framvagen på mussen i vår. Vi har lite indikationer på att lederna blir "sopslut" efter bara några tusen mil. 07'ans leder är det som gäller, så ni som åker 05 & 06, bered er på framvagnsmek!

Någon som redan bytt?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fick muntlig anmärkning på vänster spindelled. Jag sade att jag byter den på nästa service om 800 mil vilket han tyckte var en bra idé. Bilen har gått 4000 mil.

Se till att ni har lagret välfyllt grufman! ;)

Link to comment
Share on other sites

Fick muntlig anmärkning på vänster spindelled. Jag sade att jag byter den på nästa service om 800 mil vilket han tyckte var en bra idé. Bilen har gått 4000 mil.

Se till att ni har lagret välfyllt grufman! ;)

Vi har 16st påväg in med flyg och 4st på hyllan. Det räcker de närmsta veckorna iallafall. Det är rätt rejäla doningar. Hela framvagnsbalken byts, inget duttande med små spindellder inte. Riktig jänkemetall är vad det är. Förhoppningsvis håller denna version bättre.

Link to comment
Share on other sites

Fick muntlig anmärkning på vänster spindelled. Jag sade att jag byter den på nästa service om 800 mil vilket han tyckte var en bra idé. Bilen har gått 4000 mil.

Se till att ni har lagret välfyllt grufman! ;)

Vi har 16st påväg in med flyg och 4st på hyllan. Det räcker de närmsta veckorna iallafall. Det är rätt rejäla doningar. Hela framvagnsbalken byts, inget duttande med små spindellder inte. Riktig jänkemetall är vad det är. Förhoppningsvis håller denna version bättre.

Hela framvagnsbalken?? Låter ju svindyrt...

Link to comment
Share on other sites

Går det inte att sätta dit samma som sitter där idag och vad kostar dom isåfall? eller måste det bytas till -07ans?.

07'ans leder verkar Ford ha förbättrat så de är dem som gäller numera. Till det yttre är dom identiska, några lösa leder har det dock aldrig funnits utan konstruktionen är sådan att det är hela bärarmen som gäller.

Sätter man dit 05'ans leder (om dom nu går att få tag på längre) så får man samma trubbel igen efter 4000 mil.

Link to comment
Share on other sites

Tja hörrni

Passa på och kika på spindellederna när bilprovningen juckar framvagen på mussen i vår. Vi har lite indikationer på att lederna blir "sopslut" efter bara några tusen mil. 07'ans leder är det som gäller, så ni som åker 05 & 06, bered er på framvagnsmek!

Någon som redan bytt?

Hittade en finfin bild på hur dom ser ut...

Grufman, den förstärkta versionen av nedre bärarmen sitter endast i orginal pa Shelbys 2007- (d.v.s. ej på en "vanliga" V6 och V8:a även om det är en 07 eller 08:a, åtminstone så som jag förstår det).

PS, har ej sett på de amerikanska forumen att det skulle vara något generellt problem med kort livslängd på spindellederna, men visst kan det ev vara så att det börjar visa sig nu efter några år...

Link to comment
Share on other sites

Tja hörrni

Passa på och kika på spindellederna när bilprovningen juckar framvagen på mussen i vår. Vi har lite indikationer på att lederna blir "sopslut" efter bara några tusen mil. 07'ans leder är det som gäller, så ni som åker 05 & 06, bered er på framvagnsmek!

Någon som redan bytt?

Hittade en finfin bild på hur dom ser ut...

Grufman, den förstärkta versionen av nedre bärarmen sitter endast i orginal pa Shelbys 2007- (d.v.s. ej på en "vanliga" V6 och V8:a även om det är en 07 eller 08:a, åtminstone så som jag förstår det).

PS, har ej sett på de amerikanska forumen att det skulle vara något generellt problem med kort livslängd på spindellederna, men visst kan det ev vara så att det börjar visa sig nu efter några år...

Hejdu

Det stämmer inte. Shelbyn har en speciell bärarm som förvisso också är ersatt, men du ska normalt sett inte ersätta en gt-arm med en shelby-arm. På byggdatum på GT och V6 från och med 2007-02-21 så sitter den nya förbättrade armen.

kan tillägga att jänkarna inte har någon normal bilprovning, så dom brukar inte kolla spindellederna vad jag vet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 11 months later...

fick anmärkning idag på bilprovningen på spindelled. Bilen har gått ganska så exakt 3400 mil.

Fast är ganska nöjd ändå då den gick igenom med tonade sidorutor (ljusa dock). Gula positionsljus och blinkers i backljuset. Samt Slp loudmouths.

Link to comment
Share on other sites

Bytte min vänstra spindelled i November förra året, ska byta den högra i höst hade jag tänkt. De bytte till den nya 2007an och den verkar funka bra.

Fyfasen, PerA :D Grymt jobbat...är också orolig att man inte kommer igenom besiktningen för min toning men man får väl se hur snäll gubben är...har besiktning i slutet av detta året, risken är väl att man hunnit få på massa grejer (avgassystem o annat shit) som gör att chansen för att den ska gå igenom minskar ju mer man smäller på detta året =D

Haft tur de senaste gångerna(då jag körde sporthoj) fick samma snubbe varje år o han blev glad för han fick köra hojen en massa så man fick en bra kontakt med honom, hoppas han vill titta på mussen sen också :)

Link to comment
Share on other sites

Hm...min bil har gått snart 7500 mil...

Och skall besiktigas i vår...

Kánske man skall vara orolig :(

/Jocce

Byt dom i förebyggande syfte!

Har garanti på bilen fortfarande, så tänker inte betala i förebyggande syfte, men går den inte igenom så får de helt enkelt fixa den!

Skall se till att boka tid för besiktning INNAN garantitiden går ut med andra ord!

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Åkt snart 7000 mil utan problem ( ny bes) så Gruf draggar som vanligt...

Nej det gör dom inte. Min har gått 5000 och har fått muntligt att dom ska bytas till nästa bes som är 2010.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...