Jump to content

Köpt nya fälgar. Hur breda däck bak?


MrTurbo_1645

Recommended Posts

En artikel från Mustangs monthly kan kanske ge lite vägledning.

http://www.mustangmonthly.com/techartic ... index.html

Nice! jag hittade detta;

But the car here has a big 17x9.5-inch Vintage 45 out back with a 275/40R17 tire. VWW feels safer recommending a 17x8 for the rear, but the bigger wheels fit well enough to run them with no worries. Some inner-fender rolling at the rear might be needed with the bigger wheels, which will vary on a car-to-car basis.

Tolkar det som att jag troligen bör undvika den dim då jag inte vill bli tvungen att göra "mindre ingrepp" i hjulhuset. Tror jag kör 235/45 runt om till att börja med då. Så får vi se hur det blir när de bakhjulen är slut. :--

Link to comment
Share on other sites

Jag har 265X50-15, bak det går, de sitter på 8X17 Magnum 500,

inte några som helst problem med plats. 8);)

Hum, 15" däck på 17" fälgar? :shock:;)

Jag har handlat 8x17" fälgar fram dock med alternativet att köpa 9x17" bak. Därav mina funderingar...

Link to comment
Share on other sites

Jag har 235/40 runt om. Hade jag köpt nya däck idag skulle jag sätta något bredare bak, typ 255 eller 265.

Skillnaden mellan fram och bak förstärker muskelbilsutseendet och kan även hjälpa till att fixa lutningen fram/bak.

Jag skulle till och med kunna gå ner en dimension fram för att få fram skillnaden tydligare.

Link to comment
Share on other sites

Jag körde med 265/40/17 bak på min 67:a utan problem. Det hade nog funkat med 275 också, men där går nog gränsen sen skulle jag tro.

Som det står i artikeln så är bilarna väldigt olika, t.ex så passade inte mina 265:or på min andra 67:a. Kan kanske ha berott på att bakskärmarna där är bytade.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm..... intressant ämne.. Det är bra att veta nästa gång jag ska köpa nya däck till bakhjulen. Jag ska dock inte nämna nuvarande däck dim för slippa skämmas med tanke på era dim på däck och fälgar. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm..... intressant ämne.. Det är bra att veta nästa gång jag ska köpa nya däck till bakhjulen. Jag ska dock inte nämna nuvarande däck dim för slippa skämmas med tanke på era dim på däck och fälgar. ;)

Du får ju slita ut dem innan de torkar bort. ;)

Ska nog be dem sända två 9" breda till bakdäcken istället för fyra 8". Hoppas de inte jobbat över påsk och hunnit få iväg dem.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Du Robban, jag håller med dig, men inte skall du tycka att

dinna däck är sämre än andras, snyggast på en Musse av

våra år är så nära original däck dim man kan komma. :)

225x75-14 eller 215X75-14 ger ett helt rätt utseende med

vit rand, helt enkelt fränt. 8)

Kolla minna gamla vagnar, inga blingbling. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Du Robban, jag håller med dig, men inte skall du tycka att

dinna däck är sämre än andras, snyggast på en Musse av

våra år är så nära original däck dim man kan komma. :)

225x75-14 eller 215X75-14 ger ett helt rätt utseende med

vit rand, helt enkelt fränt. 8)

Kolla minna gamla vagnar, inga blingbling. ;)

Jag tycker inte att mina däck är sämre än andras för jag valde den dim som jag har nu pga vissa skäl. Både personliga och utseende-mässiga skäl när det gäller både profil och antal tum. 8)

Link to comment
Share on other sites

Jo smaken är som röven, klöven. :roll:

Jag går ifrån trenden med tt2 fälgar nu och smaskar på med någe udda. Var till en början helt säker på att jag ville ha lika stora däck fram och bak men har ni börjat fundera på om man inte skulle ha bredare bak. Min motor lär ju orka med att veva runt dem. Kommer ihåg hur man fick "tvinga" fram gummiröken med 289an och halvsliten automat. :--

Känns som det kan bli någe fetare bak nu då.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ja det bör funka ;) kan kanske uppstå problem som det gjorde på min om skärmarna bak är bytade, men det ska nog funka. Bara det är rätt backspace

Tack mikeo. Det var väl den dim du hade som sagt.

Enligt tillverkaren av fälgarna "kan" upp till 275or passa bak på en Mustang -67 med dessa fälgarna. Bara att hoppas på det bästa då... :--

Link to comment
Share on other sites

Så vad tror ni då? Kommer jag få in dem i hjulhusen??? 265/40-17" det bredden jag e orolig för höjden är okej.....

Men, lakritsremmar då? Orkar den? :?:P

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...