Jump to content

Köpt nya fälgar. Hur breda däck bak?


MrTurbo_1645

Recommended Posts

Tjena!

Får man haka på tråden med en fälgfråga ?

Jag tänkte köpa nya fälgar till min HT70. Några förslag på storlekar ? Jag är helt kass på att avgöra bredd och förhållanden som passar en standardkaross 70.

16 eller 17 tum är kanske naturligt när man köper nytt ?

Tack för hand!

Link to comment
Share on other sites

Tjena!

Får man haka på tråden med en fälgfråga ?

Jag tänkte köpa nya fälgar till min HT70. Några förslag på storlekar ? Jag är helt kass på att avgöra bredd och förhållanden som passar en standardkaross 70.

16 eller 17 tum är kanske naturligt när man köper nytt ?

Tack för hand!

Efter vad jag har läst på din tråd ska du lacka bilen grabber orange.

Ska det bli en fräck look så tycker jag att du ska satsa på en 17" fälg med svart eller antracitgrått centrum. Då får du en bra kontrastverkan med lacken. Matcha stripes och fälgar så ser det bra ut, matta stripes-matt fälgcentra osv.

ett exempel:

Link to comment
Share on other sites

Matcha stripes och fälgar så ser det bra ut, matta stripes-matt fälgcentra osv.

Det där var lite intressant....

Jag funderar på att lacka om mina nya fälgar nämligen. Det gråa skulle då bli vitt eftersom jag skall ha vita shelbystripes.

Röd bil med vita stripes och fälgar borde väl bli både snyggt och ovanligt?

Link to comment
Share on other sites

Efter vad jag har läst på din tråd ska du lacka bilen grabber orange.

Ska det bli en fräck look så tycker jag att du ska satsa på en 17" fälg med svart eller antracitgrått centrum. Då får du en bra kontrastverkan med lacken. Matcha stripes och fälgar så ser det bra ut, matta stripes-matt fälgcentra osv.

ett exempel:

OK. Tack!

Jag är inte ute efter "värsta super-car looken" utan mer av en tjock look. Svårt att beskriva vad man tycker om med ord ... :?

Fälgarna får gärna vara solida utan hål som de jag bifogade bild på. Jag har en HD FatBoy som jag bytte sving på och satte på en breddad original disc-fälg med brorson fälgbanor bultade på för några år sen. 240-däck sitter det på den och jag skulle vilja ha samma feta känsla här. Svårt att förklara faktiskt.

Så, om man går på 17 tum (låter lite stort i mina öron men är kanske helt rätt). Vilka bredder fram respektive bak ska man satsa på för att inte se extrem ut utan mer tjock ? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Matcha stripes och fälgar så ser det bra ut, matta stripes-matt fälgcentra osv.

Det där var lite intressant....

Jag funderar på att lacka om mina nya fälgar nämligen. Det gråa skulle då bli vitt eftersom jag skall ha vita shelbystripes.

Röd bil med vita stripes och fälgar borde väl bli både snyggt och ovanligt?[/quote:38iqtf54]

ovanligt - ja, men snyggt?

Smaken är personlig men hade jag valt kunde det ha sett ut så här: grå fälgcentra och grå stripes, med den röda lacken skulle det vara en snygg kombination.

Link to comment
Share on other sites

Det e ju lite "bus" med vita fälgar. Jag har dock inte tänkt tanken på annat än vita stripes. Skulle grå passa sig på en röd bil? Hum, det var kanske lite att fundera på, ingen som har bildexempel på hur det kan se ut?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...