Jump to content

Fälgar från USA med flygfrakt?


RoTe

Recommended Posts

Tycker jag har fumlat runt på internet i evigheter nu utan att hitta någon som har bullit (deep dish) fälgar i USA och erbjuder internationell frakt.

Är inte speciellt sugen på att krångla med någon mellanhand som packar in i någon container, då får man ju vänta i ett halvår. Är bara ute efter 4st fälgar utan däck och enligt USPS borde det gå att skicka för runt 3000SEK? Det är ju klart överkomligt om man bara hittar en firma villig att skicka internationellt. Någon som har hittat en sådan? Alla tips är bra tips. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag tog mina 18" Deep Dish från AFS Wheels:

http://www.marketworks.com/storefrontprofiles/default.aspx?sfid=46820

Men idag kan du hitta samma fälgar hos KR Motor till riktigt bra priser.

AFS: "We will ship to the lower 48 US states only. I'm sorry but we do not ship to HI, AK, PR or International destinations at this time."

KR heter numera Statusfälgar. Har mailat dom ang deep dish bullit men enligt webbsidan har dom inga. Så vi får se.

Link to comment
Share on other sites

Du kan ju testa www.jetcarrier.se.

/Tommy. 8)

Då kommer vi till nästa delikata problem. Betalar man med visakort levereras inte varorna till annat än adressen som är registrerad på kortet.

Jag har precis bytt bokföringsadress och det var ett helvete att få californa mustang att leverera varorna då. Jag försökte säga att det inte spelade någon roll vilken av adresserna dom valde, dom fick skicka till den på kortet men det gick inte. Var tvungen att sitta med dom i telefon i 10 min innan de godkände köpet.

Men det är väl värt ett försök i alla fall. Hellre strula lite än att vara utan fälgar. :D

Link to comment
Share on other sites

BAX flög hit mina fälgar för ca $180. (endast frakt så klart)

BAX?

Hittade detta på jetcarriers FAQ:

Har ikke de fleste mailordre selskaper i USA en policy som ikke godtar forskjellig "Billing Address" og "Delivery Address" ved bruk av kredittkort?

Den løsningen som kanskje er best, og som mange av våre kunder benytter, er å registrere en ny adresse på mastercard/visa kortet sitt. Dette er normalt og både mastercard og visa ordner dette via din bank.

Bruk da din mailbox adresse, fortell banken at du vil ha utskriftene til din hovedadresse. Kommer det likevel brev elelr annen kommunikasjon til terminalen sørger vi for å videresende eller makulere dette.

Krångligt men genomförbart.

Link to comment
Share on other sites

BAX flög hit mina fälgar för ca $180. (endast frakt så klart)

BAX?

Hittade detta på jetcarriers FAQ:

Har ikke de fleste mailordre selskaper i USA en policy som ikke godtar forskjellig "Billing Address" og "Delivery Address" ved bruk av kredittkort?

Den løsningen som kanskje er best, og som mange av våre kunder benytter, er å registrere en ny adresse på mastercard/visa kortet sitt. Dette er normalt og både mastercard og visa ordner dette via din bank.

Bruk da din mailbox adresse, fortell banken at du vil ha utskriftene til din hovedadresse. Kommer det likevel brev elelr annen kommunikasjon til terminalen sørger vi for å videresende eller makulere dette.

Krångligt men genomförbart.[/quote:nyczcen4]

www.baxworld.com Det är www.schenker.se/ i Sverige. De jag handlade fälgar av tyckte Paypal var okej så hade inga problem med betalningen heller. När fälgarna landat i Sverige ringde de från Schenker och meddelade kostnaderna för tull osv. Sedan körde de ut till dörren...

Link to comment
Share on other sites

Ok själva fraktbiten verkar ju simpel med jetcarrier.

Någon som kan tipsa om en BRA sida som man kan handla från? Skulle gärna vilja ha foose fälgar. :D

Link to comment
Share on other sites

Då är det väl bara te kontakt med hans återförsäljare.

Det är så dom jobbar därborta. Det är bara att hoppas att dom inte har knutit någon kontakt här i Sverige då måste du köpa från dom.

Berra

Tror inte dom bannlyser mig från USA...

Förövrigt verkar inte Foose Nitrous finnas i rätt offset med 10" bredd.

Link to comment
Share on other sites

Tycker jag har fumlat runt på internet i evigheter nu utan att hitta någon som har bullit (deep dish) fälgar i USA och erbjuder internationell frakt.

Är inte speciellt sugen på att krångla med någon mellanhand som packar in i någon container, då får man ju vänta i ett halvår. Är bara ute efter 4st fälgar utan däck och enligt USPS borde det gå att skicka för runt 3000SEK? Det är ju klart överkomligt om man bara hittar en firma villig att skicka internationellt. Någon som har hittat en sådan? Alla tips är bra tips. ;)

www.americanwheel.de

Vi (Motorcentralen) har köpt från dom, funkade bra. Blir väl inte billigare än från USA men de har deep dish bullitt till 2005+

Mvh Svante

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...