Jump to content

Handla på CJ-ponyparts


H.Jensen

Recommended Posts

hej. jag beställde grejor hos CJ-ponyparts den 4 i denna månad på nätet och fick en bekräftelse omgående (troligen en automatisk). Pengarna skulle dras från mitt visakort men inga pengar har dragits ännu. Jag skickade även ett mail den 6:e om status på min beställning men har inte fått något svar.Frågan är nu, är detta normalt eller är det bara jag som har bråttom? (har fått uppfattningen här på forumet att det går ganska fort med beställningar från USA). Vad gör jag ska jag agera eller ska jag lugna ner mig?

Mvh. Henrik

Link to comment
Share on other sites

Har själv handlat från CJ och varje gång har det tagit tid därifrån.

Tänk på att det var ju en helg nu så tidigast mån, tisdag borde du fått bekräftelse.

Bästa och snabbast är fortfarande att kontakta dom med en hederlig telefon så får du veta på en gång.

Link to comment
Share on other sites

Ok jag sansar mig lite och väntar ett tag till, ringa dit undviker jag i det längsta mina kunskaper i engelska är inte dom bästa. Tog en timme att skriva ett kort mail till dom.

Link to comment
Share on other sites

california mustang har också varit lite sega, iaf när jag handlat där.

så att dom inte dragit pengar eller mailat dig den nionde om du beställde den fjärde tycker jag inte du ska oroa dig för.

jag skulle vänta till i början på nästa vecka innan jag kontaktar dom.

annars kan jag rekomendera NPD och mustangs unlimited, dom har varit smidiga att ha och göra med.

mustangs plus däremot har jag mailat deras international shipping avdelning 2 ggr utan att få svar på frågorna jag ställt, så med dom vet jag inte riktigt hur det är ställt.

Link to comment
Share on other sites

hej. jag beställde grejor hos CJ-ponyparts den 4 i denna månad på nätet och fick en bekräftelse omgående (troligen en automatisk). Pengarna skulle dras från mitt visakort men inga pengar har dragits ännu. Jag skickade även ett mail den 6:e om status på min beställning men har inte fått något svar.Frågan är nu, är detta normalt eller är det bara jag som har bråttom? (har fått uppfattningen här på forumet att det går ganska fort med beställningar från USA). Vad gör jag ska jag agera eller ska jag lugna ner mig?

Mvh. Henrik

CJ är suveräna, men de har långt ifrån allt på lager. Räkna med 2-3 veckors leveranstid. De drar inte ditt Visakort förrän de skickar grejerna.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tänkte bara tala om hur det gick.Efter att ha kollat e-posten flera gånger i veckan för att se efter svar på mitt mejl hade jag nästan gett upp, men så igår kväll efter jobbet sitter man och kollar genom postlådans innehåll och vad hittar man där,jo en avi från posten. Ner till byn som en skållad råtta och jodå alla grejor var med. Jag hade oxå glömt att kolla mitt konto för där var det dragit pengar den 15/4, så sammantagit tycker jag att det var konstigt att dom inte svarar på mitt mejl men grejorna fick jag som ni sa efter 2-3 veckor.

Mvh. Jensen

Link to comment
Share on other sites

Kul att det funkade, jag har aldrig haft några större problem.

PÅ deras hemsida finns det specificerat vilka som håller i vad. Kanske kom ditt mail till fel person?

Dessutom så kan tänka mej att dom har det svettigt så här års... 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har aldrig skickat efter grejer från dem, men har varit på plats i deras butik.

Ett trevligt gäng som verkar veta vad de håller på med.

Pratade lite med dem om att skicka prylar till Sverige, vilket de menade inte skulle vara några problem.

Glädjande att det visade sig vara sant, med tanke på tidigare inlägg här.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...