Jump to content

viktigt ang automatlåda....


Recommended Posts

hej.

på ett sätt så är det nog fel ställe att skriva men på ett annat är det rätt.

jag har en lincoln markVIII från 94 och det ligger en v8 4,6l 32valve.

det är väl samma motor som ford använder i sin cobra mustang förutom att i lincolnen så används en luftmängdsmättare på 60mm och cobra har en på 68mm. jag har 280hk och cobran har 304hk, tror jag eller?

om jag inte har fel för mig så ligger det även samma automatlåda i mustangen och lincolnen. det är en trestegs med överväxel och lockup.

nu har jag fått problem med min låda och eftersom jag tror att det är samma låda även i mustangen så söker jag lite hjälp här.

det är så att där är olja som det ska. men när jag lägger växelväljaren i i nåt lägge typ D R 1 2 så reagerar den bara när den är kall och då lägger den bara in 1an och 2an sen börjar den slira efter ca 3000v/m. stannar man så måste man gasa upp ca 3500v/m för att den ska börja driva, men den slirar väldigt mycket.

har hör att det kan vara filter i lådan som är dåligt och måste bytas. nån sa att det kunde också vara i nån kanal som en kula har "fastnat" eller en fjäder som gått av.

hjälp mig nån, har precis köpt bilen och får inte ut nåt kul från den.

med besvikna på bilen hälsningar / Robban

www.stylingenheten.se

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker du ska ta kontakt med någon som håller på och renoverar automater. Och beskriv dina problem. Tror dom kan svara på detta till dig

Min erfarenhet så verkar dom seriösa med sina svar. Du behöver nog inte oroa dig för att dom säger dirkt att du ska lämna in lådan.

Berra

Link to comment
Share on other sites

hej

Jag har en c4 med samma problem som du beskriver och i den var lamellerna helt slut. Den fungerade ganska okej när den var kall men sen stämmer din beskrivning precis. Oljan i min låda hade rätt färg men den luktade dock lite bränt.I tråget var det även lite svart gegga. Den fungerade när man kom upp på trean så man kunde ju åka med den.

Backen fungerade dock bra och de lamellerna var fina. Detta är som sagt c4 men de är väl uppbygda på liknade sätt?

Link to comment
Share on other sites

ja. nu har jag byt olja och filter och det har inte hjälpt. nån som har en låda liggande? har fått fram att lådbetekningen är 4R70W och hittat även samma betekning på mustang kring 1997. så nån som vet nåt om en låda?

mvh Robban

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...