Jump to content

Fraktfrågor (hantering)


axelg89

Recommended Posts

Är nu i fasen att beställa hem en radda delar från Mustang unlimited. Delarna kommer att gå via flygfrakt och jag har nu lite funderingar kring frakten.

Lite av innehållet är nämligen mycket ömtåligt såsom dropplister, rutlister och instegslister. Har verkligen ingen lust att få hem ett paket med buckliga & böjda lister och tänkte nu höra mig för lite om det är någon här dom beställt denna typ av saker och vet om det funkar... om inte är det ju bara en onödig utgift.

// Axel

Link to comment
Share on other sites

Jag fick en gamska stor leverans ifrån Unlimited förra veckan och det var packat i en stor kartong på 68 kilo.

Nu var det inte så mycket ömtåliga saker men en kompis hade beställt kromade lister som sitter fram på bilen.

En av listerna var inte med, det kom något huvfäste till en annan årsmodell och den andra listen var krökt och vriden.

Jag har anmält detta till Unlimited och skickat dom foton på det som var skadat och det som blev fel och de svarade nu ikväll att de skickar nytt i ersättning.

Det sura är att man får tulla och momsa på dessa delar en gång till.

Det var likadant när jag handlade från Summit förra året då hade det blivit ett hål i kartongen så det hade ramlat ut en hel del saker men det var heller inga problem de skickade ersättning.

// Tomas

Link to comment
Share on other sites

Det är fan för jävligt att den Svenska förbanade staten ska in och sno en jävla massa pengar för något som har blivit skadat. Det är något sjukt med detta tycker jag. Det har gått till överstyr med dett utsugande som dom håller på med. Ska det verkligen inte gå att slippa detta när det är skadat matrial. Skulle vilja se när Volvo eller Ericsson för något som är skadat. Skulle inte tro dom behöver tulla och greja en gång till. dom behöver bara harkla sig. så står våra så kallade politiker på knä som dom vore i mecka. Fy fan för detta.

Berra

Link to comment
Share on other sites

2 av de lådor jag fått från summit såg ut som om de aggerat boll på en fotbollsmatch,

allt var dock helt och ok, men man var ju lite nervös när man öppnade .

Inte nog med det så stod de på högkant med andra paket ovanpå när jag hämtade dem trotts pilmärkningen o fragile lappen... ICA. :roll:

Beror väl på vilka som hanterar godset på vägen antar jag..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...