Jump to content

vita däcksidor ?


Dan53

Recommended Posts

Hej alla. Kan jag få ett eller flera råd på hur man tvättar eller målar däcksidor bäst för att få upp lystern på dom. Däcken är nya o jag har tvättat bort den blå skyddsfärgen på dom men jag är inte nöjd. Vad göra någon.Tack

Link to comment
Share on other sites

För att återfå vit i vit text och vit rand, använd lacknafta på

en trasa, ha plasthanskar på händerna och en eller fler trasor. 8)

Byt avtorkningsyta på trasan ofta för att inte återfärga med

smuts i det vita, svarta sidorna är det lättare att få svarta med

att använda tex silikonbromsvätska eller meddel som finns på

marknaden för detta. 8):)

Förr använde man vanlig bromsvättska på en trasa för att få

däcksidor svarta, men det är inget att rekomendera då vättskan

förstör målade ytor på tex fälgar eller bil. :(

Jag använder nafta och silikonbromsvättska, vättskan har jag

över pga att jag bytt vättska i flera av mina bromsjobb.

Tänk på att dela jobbet i två delar vita o svarta, även den vita

delen skall ha behandling separat av tex silikon, man får aldrig

torka båda ytor samtidigt med samma trasa. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag har använt skurpulver för att få vita däcksidor vita igen (men det känns som om skurpulver eller Svinto, som tipsats om innan, borde ge ungefär samma resultat).

Link to comment
Share on other sites

Jag har provat lite olika medel för att få det vita vitt utan resultat. När jag läste om stålull ( Svinto ) så sprang jag ut i garaget och provade: det blev ju som nytt!

Perfekt :D

Tack för det!

Link to comment
Share on other sites

Jag har provat era förslag o jag hade bara svinto hemma så det funka perfekt. Tack vi ses i trollhättan den 11/5

Om du kommer dit, ska jag inspektera dina däck om du har dem på bilen vill säga. Då ska jag prova knepet på mina övriga däck hemma. ;)

Link to comment
Share on other sites

Visst Robban är vädret bra så ses vi. Har du svinto eller ska jag ta med lite till dej ;)

Tack men jag har en del Svinto kvar sen jag gjorde rent det kromade slutröret på min tidigare bruksbil efter våra saltiga vintervägar. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej! Nåt som verkligen fungerar bra för att göra rent däcken, är en spray som heter tire wite. Nån amerika import som är super, bara spraya å spola av. Ingen däck glans, men det blir rent! dvs det svarta blir svart å det vita blir vitt. Kolla med Go Trading, hemsida eller så brukar dom vara på dom flesta träffar.

Mvh Kalle

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...