Jump to content

Önskar lite hjälp!! Bogsering


Recommended Posts

Hur långt och fort kan man eller bör man bogsera en mustang 70 302 med c4 låda?? Är det någon so kan hjälpa mig med detta? vet att en del automatlådor tar styk av att bogseras?

Link to comment
Share on other sites

Jag var tvungen att bärga hela bilen när jag hade en bil med automat. Killen som körde bilen sa att man avsolut inte ska bogsera en bil med automat, den klarar på sin höjd att puttas.

Men vad vet jag, inte mycket... :D

Link to comment
Share on other sites

nya atomatlåder får absolut inte bogseras, de gamla tror går bättre dock. Vet inte specifikt på en mussen men vet att på en jaguar 84 är det inga problem med bogsering.

/ Axel

Link to comment
Share on other sites

Hur långt och fort kan man eller bör man bogsera en mustang 70 302 med c4 låda?? Är det någon so kan hjälpa mig med detta? vet att en del automatlådor tar styk av att bogseras?

Bogsera aldrig en automatväxlad bil. Ta loss kardanen från klumpens yoke.

Link to comment
Share on other sites

Jo det blir nog så att jag lossar kardan om det blir bogsering, jag ska försöka jaga reda på en transport men har ännu inte sprungit på någon, det är trotts allt 40 mil så det hade ju vart önskvärt att hitta ett företag som hyr ut på ett ställe och att man kan returnera på ett annat. Men tack för alla råd i alla fall, hade för mig att man skulle undvika bogsering.

Link to comment
Share on other sites

Kolla med Norlens Transport i Uppsala.

Telefon: 018-100400/018-183160

E-post: anders@norlens-trp.se

Har tagit hem några objekt från Tyskland med dom, jättebra service och till rätt pris. Jag har dessutom sett deras bilar i Kiruna så de kör över hela Sverige

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...