Jump to content

Totalvikt grande 1971


Meric

Recommended Posts

Tjena grabbs!

Har inhandlat en kaliforniaimport för ett par veckor sen..

Har ju fått veta att sbp gärna vill ha uppgifter på "alla" mått å vikter. Letar som en galning men inte fått fram totalvikten på min bil. Tjänstevikten går att hitta däremot (Curb weight)

ÄR det någon eldsjäl som har denna uppgift lagrat i sitt mänskliga interminne möjligtvis?

/Tack på förhand

Link to comment
Share on other sites

Dom godkänner nog inte en muntlig uppgift. Jag tror sbp har upgift om totalvikten den bestämmer ju tillverkaren. Tjänstevikten måste du göra en vägning vid regbesiktningen för att bestämma, ring gärna sbp och prata med en tekniker så får du reda på vad som gäller.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Roligt att du köpt en Grande. :D Min totalvikt 1990 kg. Men jag har 302 i min bil. Men jag hoppas at jag kan hjälpa dig på vägen. :)

Allt Gott

Adam

vad har du för tjänstevikt på din då? iom att det bara är motorn som skiljer så lär ju differensen på tjänstevikterna kunna applicerad på totalvikten.. därmed får jag en siffra på MIN bil =)

Link to comment
Share on other sites

Totalvikt är en siffra som Ford angett fordonet klarar max.

Tjänstevikt är vikt på fordon med fulltank.

Maxlast däremellan anger hur många passagerare samt hur mycket last bilen får ta.

/Tommy. 8)

Link to comment
Share on other sites

Totalvikt är en siffra som Ford angett fordonet klarar max.

Tjänstevikt är vikt på fordon med fulltank.

Maxlast däremellan anger hur många passagerare samt hur mycket last bilen får ta.

/Tommy. 8)

jo Tommy det är jag medveten om

tänkte att iom att vi har samma kaross så lär det ju logiskt sett vara samma maxlast på dem. tjänstevikten på min är 1615, alltså 75kg mer än Adams.. förmodligen tack vare en större motor och det därtill... (rätta mig om jag har fel) Mao "borde" alltså totalvikten på MIN musse vara 2075kg?

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...