Husse May 13, 2008 Report May 13, 2008 Nån som har nåt tips på hur man löser vevhusventilationen på en 5.0 med dubbelturbo? Är en av några småsaker som är kvar att lösa före uppstart.Samt tips på lämpliga tändstift till samma motor.Mvh/ Citera
Husse May 15, 2008 Author Report May 15, 2008 Hur gör ni som åker med kompressor med vevhus ventilationen?Kan ju inte gärna ha den i insuget längre (om inte det finns nån bra backventil som tål lite tryck).Funkar det med catchtank eller "breaders" eller vad? Citera
olf_ironpower May 15, 2008 Report May 15, 2008 Hur mycket ska du ladda?På min har jag en backventil som kommer från bromservo slangen på en honda. Det fungerar utmärkt, dom pallar upp till 1 bar iaf. kör 0,4-0,5bar ladd på min 5,0:a Citera
Husse May 15, 2008 Author Report May 15, 2008 Okey det lät smart, kommer troligen själv ladda runt 0,4-0,5 (0,6-0,7 som max med boost controll knappen intryckt, som får bli en liten överraskning för motståndet).Men denna har väl du då på höger kåpa, hur har du isådant fall gjort med vänster som original går till filtret?Vad kör du med för T-stift? Citera
Nenne May 16, 2008 Report May 16, 2008 Men denna har väl du då på höger kåpa, hur har du isådant fall gjort med vänster som original går till filtret?Ska inte behövas något konstigt, motorn ska bara ta in friskluft där, antingen med slang från luftrenaren som Du skriver, eller via ett oljepåfyllningslock som är öppet mot atmosfären. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.