Jump to content

Recommended Posts

Nån som har nåt tips på hur man löser vevhusventilationen på en 5.0 med dubbelturbo?

Är en av några småsaker som är kvar att lösa före uppstart.

Samt tips på lämpliga tändstift till samma motor.

Mvh/

Hur gör ni som åker med kompressor med vevhus ventilationen?

Kan ju inte gärna ha den i insuget längre (om inte det finns nån bra backventil som tål lite tryck).

Funkar det med catchtank eller "breaders" eller vad?

Okey det lät smart, kommer troligen själv ladda runt 0,4-0,5 (0,6-0,7 som max med boost controll knappen intryckt, som får bli en liten överraskning för motståndet).

Men denna har väl du då på höger kåpa, hur har du isådant fall gjort med vänster som original går till filtret?

Vad kör du med för T-stift?

Men denna har väl du då på höger kåpa, hur har du isådant fall gjort med vänster som original går till filtret?

Ska inte behövas något konstigt, motorn ska bara ta in friskluft där, antingen med slang från luftrenaren som Du skriver, eller via ett oljepåfyllningslock som är öppet mot atmosfären.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...