Jump to content

Besiktigat och godkänt!


JanneJ

Recommended Posts

Det är alltid lite nervöst att besiktiga gammelbilen.

Men nu är det klart för dom kommande 2 åren!

Inga problem med kuggstångsstyrning eller 18" fälgar med spacers.

Hurra, hurra!

Link to comment
Share on other sites

Det kommer ett grattis från mig med. Men frågar fick du något impat utlåtande från besiktnings mannen. En del av dom har lustiga uttryck.

Sedan undrar jag om du kunde fixa småfelet som du inte riktigt var nöjd med.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Det kommer ett grattis från mig med. Men frågar fick du något impat utlåtande från besiktnings mannen. En del av dom har lustiga uttryck.

Sedan undrar jag om du kunde fixa småfelet som du inte riktigt var nöjd med.

Berra

vilket småfel kan det ha varit? ( det har funnits några på vägen kan man säga..)

Besiktningsmannen var helt ok men ganska ointresserad, inga kommentarer..

Link to comment
Share on other sites

Grattis, det är en härlig känsla.

Snygg färg på mussen :--

Fick igenom min bil i Onsdags med kuggstång, bur och skivor, gjorde en SFRO bes. innan. Inga problem med de större prylarna , däremot fick vi ingen klarhet i vilken färg som gäller på park.ljusen vita eller orange.

Skit det samma, nu väntar en varm och ljus sommar :D

Hälsningar Edeson

Link to comment
Share on other sites

Grattis, det är en härlig känsla.

Snygg färg på mussen :--

Fick igenom min bil i Onsdags med kuggstång, bur och skivor, gjorde en SFRO bes. innan. Inga problem med de större prylarna , däremot fick vi ingen klarhet i vilken färg som gäller på park.ljusen vita eller orange.

Skit det samma, nu väntar en varm och ljus sommar :D

Hälsningar Edeson

Snyggt!

Det är någonting med linjerna på en mustang som gör att dom passar så utomordentligt bra i grå metallic :--

Vad tycker du om din kuggstång?

Jag är helt lyrisk över hur bra min bil har blivit.

Link to comment
Share on other sites

Det blir en väldig skillnad när man får bort 8 glappa länkar och en snäcka med 40 graders dö-gång :--

Det är defenitivt mer "go-cart" lik styrning nu med unisteer kuggstång.

Med polyurethane bussningar,grövre hämmare fram, ny bak och hårdare fjädrar samt dämpare är det riktigt kul att ratta.

Måste prova på bana någon gång....

Vad har du för fabrikat din kuggstång ?

Edeson

Link to comment
Share on other sites

Det blir en väldig skillnad när man får bort 8 glappa länkar och en snäcka med 40 graders dö-gång :--

Det är defenitivt mer "go-cart" lik styrning nu med unisteer kuggstång.

Med polyurethane bussningar,grövre hämmare fram, ny bak och hårdare fjädrar samt dämpare är det riktigt kul att ratta.

Måste prova på bana någon gång....

Vad har du för fabrikat din kuggstång ?

Edeson

saab/ GM :oops:

ett hemmabygge med andra ord.

Hela historien finns på min länk " Äntligen Mustang" under övrigt

Link to comment
Share on other sites

Du pratade om någon liten liten fördröjning förut. I och med provkörning.

Blev nyfiken om det gick att rätta till. Det var din perfektionismen som du talade om. Tycker du har gjort en bra sak av detta, och det har varit intressant att följa. Har själv haft stora ffunderingar kring detta. eftersom jag tycker min är tung att ratta. Men mitt glapp är inte så väldigt stort. Men gillar inte fördröjningen som blir med snäcka. Har du servo inkopplat? Eller kör du utan? Om du kör utan blev den lättare att ratta stillastående?

Berra

Link to comment
Share on other sites

Jag gjorde en extra styrning på centerlink i form av en arm med en teflonbussning som glider på en axel.

Resultatet blev kanonbra!

Jag trodde aldrig att min bil skulle bli så rolig att köra.

Kolla sista sidan på min tråd: "Äntligen Mustang" som ligger under övrigt för bild och beskrivning.

Link to comment
Share on other sites

Det är alltid lite nervöst att besiktiga gammelbilen.

Men nu är det klart för dom kommande 2 åren!

Inga problem med kuggstångsstyrning eller 18" fälgar med spacers.

Hurra, hurra!

Grattis, Janne. :D

Själv ska jag också besiktiga min Mustang i år så det blir lite nervöst men jag tog säkra kortet och lät verkstan göra en koll innan i fall att. Mitt mål är att den ska gå genom med blankt papper.

Link to comment
Share on other sites

YESS!!!

Nu är det besiktat även här! Musse fick inte en endaste poäng utan gick igenom med blankt papper. SBP-mannen ansåg att allt ser mkt bra ut.

:D

Nu ska det bara monteras nya hjul & tvättas upp efter besiktningen - naturligtvis regnade det då jag åkte dit... Bilen var nytvättad, men det har definitivt gått över...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Janne J.

Hur gjorde du den extra styrningen på "centerlinken"?

Köpte du färdiga prylar eller tillverkade du själv?

Var köpte du isåfall materialet?

Jag håller på att sätta dit kuggstång och servopump från en saab 9-3 på min 66'a det verkar bli en del glapp i höjdled :? , vilket gör att hjulen kan röra sig lite i sidled oberoende av varandra.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...