Jump to content

Vad tror ni om denna...


Fröberg

Recommended Posts

Min svärfar var över till en kompis i Florida för några veckor sedan som säljer bilar. Han hörde att vi letade efter en -71 och skickade över lite bilder till mig i natt.

Vad tror ni om denna? Ser jäkligt fräsch ut på bilderna (och ska tydligen vara).

All options! säger han i mailet.

Hoppas på svar under eftermiddagen med mer information om bilen.

Link to comment
Share on other sites

Mustangen ägs av bilfirmans ägare. Han säger att den är superfin och att den har all extrautrustning från fabrik.

Ska få VIN och datakoder i eftermiddag.

Han säger att han har gett oss ett specialpris... Får se när koderna kommer ;)

Link to comment
Share on other sites

Den ser ju jättefin ut! Problemet är ju att bilar ser bättre ut på bild än i verkligheten, kameran fånagr ju inte ev. skavanker om man inte går mkt nära. Du får be någon du litar på o som kan sin sak kolla upp bilen noga.

Link to comment
Share on other sites

Den ser ju jättefin ut! Problemet är ju att bilar ser bättre ut på bild än i verkligheten, kameran fånagr ju inte ev. skavanker om man inte går mkt nära. Du får be någon du litar på o som kan sin sak kolla upp bilen noga.

En polare till min svärfar som äger den så jag borde kunna lite på honom. Väntar på koderna så jag får se vad det är för grejer i den.

Link to comment
Share on other sites

Fan va den föll mig i smaken. Skit snygg sleeper. Älskar att se den svarta med silver. Kanon kombination. Hade jag pengar skulle jag bjuda över.

Men du kan vara säker. För pengarna finns inte.

Berra

:D

Link to comment
Share on other sites

bilen är skitrå! för att utrycka sig krasst :--:D

taket och färgerna är helrätt, motorrummet var vrålfint och acn finns där - inget mer att önska.

Bilder kan ljuga men om de inte gör det i detta fall så är denna bil grym!

Link to comment
Share on other sites

Är grillen från en -73 tro?

hmmm.. Baken också? Hmmm... är det en Mach 1 73 tro? Och stripesen också... HMMMMMM.

Måste ha missat något. Iofs har jag inget emot en -73.

Kanske lite coolare att ha den sista modellen med fastback och Mach 1?

EDIT: Färre hästar i motorn va? Det går ju inte!

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som en väldigt välutrustad 73,a..

Blir faktiskt avundsjuk,speciellt på vinyltaket...

cool

Det är ju inga stora skillnader 71-73

Kofångaren är väl den största

Men jag tycker 73,an är överlägset snyggast.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som en väldigt välutrustad 73,a..

Blir faktiskt avundsjuk,speciellt på vinyltaket...

cool

Den ska vara maxutrustad med allt som går. Den är jäkligt snygg! Men va fan min fiesta har ju fler hästar under huven... Om det nu inte är en CJ men det är inte direkt troligt :D

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som en väldigt välutrustad 73,a..

Blir faktiskt avundsjuk,speciellt på vinyltaket...

cool

Den ska vara maxutrustad med allt som går. Den är jäkligt snygg! Men va fan min fiesta har ju fler hästar under huven... Om det nu inte är en CJ men det är inte direkt troligt :D

tja,med den utrusningen torde nog det vara största motorn?

Och tänk på att det är sae net som gäller 73,inte sae gross.

Och vad som tog ner effekten var lägre kompression,vilket ofta åtagärdats vid renoveringar..

73 fanns ju inte bigblockare i mussen,men ingen blir ledsen om du monterar en för inget skiljer ju mot de äldre,och 351 cleveland är en väldigt trevlig motor också..

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som en väldigt välutrustad 73,a..

Blir faktiskt avundsjuk,speciellt på vinyltaket...

cool

Den ska vara maxutrustad med allt som går. Den är jäkligt snygg! Men va fan min fiesta har ju fler hästar under huven... Om det nu inte är en CJ men det är inte direkt troligt :D

tja,med den utrusningen torde nog det vara största motorn?

Och tänk på att det är sae net som gäller 73,inte sae gross.

Och vad som tog ner effekten var lägre kompression,vilket ofta åtagärdats vid renoveringar..

73 fanns ju inte bigblockare i mussen,men ingen blir ledsen om du monterar en för inget skiljer ju mot de äldre,och 351 cleveland är en väldigt trevlig motor också..

:shock: otålig, väntar på att få koderna mailade till mig.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut att vara den här ! Bra pris !

http://www.wangzhongyuan.com/e/auto/258778.htm

Exakt den är det ju :D Jag köper den av en bilhandlare, men nu vet jag hur mycket jag kan pruta ;)

Vad tycker ni att denna bil är värd?

Det sitter en 351-cid 2-bbl v8 i den, tycker nog den är lite klen.... Vad behöver jag göra för att få ut mer hästar? Finns det något hyfsat lätt och billigt sätt?

tackar

Link to comment
Share on other sites

Min förra Mustang -en 1973, Q-kode med CJ-motor, 351 CL 4-v, Omlackad till svart. Rullar numera i Sthlm....originalmotorn var "trött" på låga varv men efter 3000 rpm så vaknade den men jag ville ha hela registret samt mer på toppen så nu sitter det en uppdaterad motor i med Aussietoppar, rullgrejor osv :twisted:

.....har dock aldrig sett en med vinyltak..

Link to comment
Share on other sites

Ser ut att vara den här ! Bra pris !

http://www.wangzhongyuan.com/e/auto/258778.htm

Exakt den är det ju :D Jag köper den av en bilhandlare, men nu vet jag hur mycket jag kan pruta ;)

Vad tycker ni att denna bil är värd?

Det sitter en 351-cid 2-bbl v8 i den, tycker nog den är lite klen.... Vad behöver jag göra för att få ut mer hästar? Finns det något hyfsat lätt och billigt sätt?

tackar

vet du om motorn är orörd?

En 2v kan springa fort också med lite portning ,vassare kam etc.

men tänk på att när du trimmar tappar du ALLTID körbarhet :D

Men som sagt kompression och toppar är väl största skillnaden.

insug o förgasare måste vål också bytas men finns mycket att välja på..

Fungerar den bra tycker jag att du ska åka som den är.

Link to comment
Share on other sites

Det blir att behålla motorn i och köpa en annan som man kan fixa med på sidan av och sen skifta med när den är klar.

Fick precis reda på att hela bilen är matching numbers så då är det dumt att "fixa" med motorn.

Får se vad som händer... Om det blir deal eller inte.. Ska ringa och pruta lite idag ;)

Link to comment
Share on other sites

Min förra Mustang -en 1973, Q-kode med CJ-motor, 351 CL 4-v, Omlackad till svart. Rullar numera i Sthlm....originalmotorn var "trött" på låga varv men efter 3000 rpm så vaknade den men jag ville ha hela registret samt mer på toppen så nu sitter det en uppdaterad motor i med Aussietoppar, rullgrejor osv :twisted:

.....har dock aldrig sett en med vinyltak..

det var som sjutton, den bilen tävlade jag mot vid ett rödljus igår (ut på strandvägen, sthlm!!

satt i en svart audi Q7 med v8an, min var aningen snabbare i starten men när ditt gamla monster väl fick lite soppa blev där en rökridå bakom mussen och han dundrade iväg aningen snabare än mig!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...