Jump to content

Mach 1 -70 reparerbar ?


mrcyberbob

Recommended Posts

Jag skulle säga att den självklart är reparerbar men det tar nog två vintrar :shock: . Golvet går ju fint att byta i ett, två eller fyra stycken. Problemet är väl om den är krockad och måste rätas och om rosten är allt för jäklig förutom golvet ...

Det verkar ju vara fina papper annars!

Link to comment
Share on other sites

Jag brukar var den sista idioten när det gäller dåliga bilar till salu, men den här tror jag att jag skulle undvika. Allt går att rädda, men detta är ett jättejobb och dyrt.

Den är kanonrostig, och det du ser i rost kan du säkert tredubbla. Om du blästrar den får du förmodligen bara fragment kvar av nederdelen på bilen. Den har också vissa krockskador , och har en annan underlack på olika ställen. Den är grön, röd och svart.... vilket gäller. Jag tycker det verkar som en rosthög ihoplockad av olika delar.

Det saknas förmodligen en del. Är det det enbart vägen dit som är målet, så kan du ju spekulera i utmaningen, men tänk dig för.

Link to comment
Share on other sites

Allt går att laga, men frågan är: Är det värt det?

Mycket jobb, men vill man lägga ner tid så är det faktiskt riktigt roligt att både svetsa rost och skruva.

Link to comment
Share on other sites

Allt går att laga, men frågan är: Är det värt det?

Mycket jobb, men vill man lägga ner tid så är det faktiskt riktigt roligt att både svetsa rost och skruva.

Håller med om nöjet och utmaningen. Fast hur många är beredda att ge sig på ett sånt här objekt.

Frakter och avgifter kostar också mer än bilen är värd, och det betyder ju att utgångspriset är betydligt högre redan från början än man tänkt sig, när den står hemma i Sverige.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror nog att våran 73,a var värre ändå,,, :D ,så det är nog svårt att få den att bli "orginal".

Men eftersom den inte var gratis heller så blir det ju mer tveksamt.

Och det är ju jättesvårt att få överblick över hur komplett bilen är när den är delvis nerrplockad också.

Link to comment
Share on other sites

Intressant tanke..

Vad kostar det?

vi gissar på:

plåt: 50000:- plus jobb om du inte gör det själv

lack: 50000:-

drivlina renovering: 75000:-

hjulupphängningar: 10000:-

inredning: 20000:-

el: 5000:-

hjul och däck: 15000:-

bromsar: 5000:-

krom och lister gummi,kofångare mm: 25000:-

bultar och fästmaterial: 5000:-

summa: 260000:-

plus inköp och frakt

totalt ca 300'

blir den värd det?

ja förmodligen :shock:

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Sen alla små detaljer som tillkommer, lister av alla slag, gummi, krom, emblem,

små, små detaljer som inte finns på rucklet. För 300' får du en mycket fin bil,

som ändå kanske måste kompletteras både här och där. Mycket beroende på

hur du vill ha din bil. Fint exemplar eller helt original. Och då pratar vi STORA

pengar!!

Mitt råd: om du vill köpa ett objekt, hitta nåt bättre, vill du ha ett hobbyprojekt,

hitta nåt bättre!

Men, frågan var ju om den gick att rädda? Självklart! Och jag hoppas att

någon verkligen gör det, det är ju ändå en Musse. (eller varit) Ingen Musse

ska behöva möta detta öde.:cry:

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

dom har nu producerat över 9 miljoner mustanger en till varje svenne tänk vilket vackert land det kunde bli

inget att tvecka på dra dit strå till stacken :--

http://www.automotorsport.se/news/14246 ... -miljoner/

men att orka slutföra ett totalobjekt kräver själv deciplin och att orka slutföra+ som Janne J skrev money money money

Link to comment
Share on other sites

Den är mkt rostig. Inte barea golv, men även balkar, torqueboxes och bakskämar ska bytas.

Mekaniskt ät det säkert också mycket jobb.

Bättre objekt finns att tilgå lite närmare. Kolla länken här:http://www.mustangklubben.dk/forum/vis_opslag.asp?ID=129168&grp=3

Lycka till.

Minst lika prisvärd, inte samma motorfamilj, men karossmässigt bättre

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...