Jump to content

Vägen hem


FastMagnus

Recommended Posts

För mycket Lasse Stefanzzzzzz och för lite motorljud :--

Nu vet jag dessutom varför man gick över från snäckväxel till kuggstång *retas*

Syns på vägarna Magnus !

mvh/frasse

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag hoppas det var du och Mussen som sjöng duett, med tanke på texten.

Sen håller jag med föregående talare, MERA MOTORLJUD ;);)

Var det du själv som filmade? :? Och körde? :?

Är det nåt fel på vägen eller styrningen? :oops:

Nä, jag skojar bara. Fram för fler sånna filmer, MYSIGT :D:D

Trevlig Mustanghelg :!::!:

Link to comment
Share on other sites

vägen är fruktansvärt spårig denna stäcka!! till och med min 07a som jag åker med till vardags sliter och drar. musiken :--:--:-- hahahahihi kunde inte låta bli

körde själv och filmade där av kvaliten. styra med knät blir lite vinglit bit vis.................

Link to comment
Share on other sites

Och så gick det åt vänster ojojoj...nu måste vi styra emot...ojojoj nu blev det för mycket, lite höger, lite mer, mycket mer, ojojoj..nu blev det för mycket !

Tarrantino släng dig i väggen, Death proof var ingenting jämfört med Lazze Stefans tortyr på Äsperedsvägen.

Snyggt jobbat Magnus!

Link to comment
Share on other sites

Jag gillar Frasse stefanz det passar med landskapet. Skön åktur var det.

Men längtade att få höra lite mer morr från motorn. Läckert med mätarne efter rutstolpen. Du får gärna tala om viken panel du fått tag i.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Tja...... vad ska man säga om det filmklippet. Fin natur, motorn spinner bra, väldigt rattande höger och vänster men musiken däremot passar inte in riktigt på sån här körning. La du in det på rent jäkelskap? ;)

Dra ner på stereon och kör gärna på lägre växel så man hör motorn sjunga högre nästa gång. Alt kör utan ljud-dämpare som i Bullit fast då lär inte *plattfötterna* gilla det. :D

Link to comment
Share on other sites

Jag gillar Frasse stefanz det passar med landskapet. Skön åktur var det.

Men längtade att få höra lite mer morr från motorn. Läckert med mätarne efter rutstolpen. Du får gärna tala om viken panel du fått tag i.

Berra

Mustang U stod för leveransen på panelen.

Link to comment
Share on other sites

Tja...... vad ska man säga om det filmklippet. Fin natur, motorn spinner bra, väldigt rattande höger och vänster men musiken däremot passar inte in riktigt på sån här körning. La du in det på rent jäkelskap? ;)

Dra ner på stereon och kör gärna på lägre växel så man hör motorn sjunga högre nästa gång. Alt kör utan ljud-dämpare som i Bullit fast då lär inte *plattfötterna* gilla det. :D

se ovan....... det är som att åka i 2 diken asfalten är under all kritik. musiken :?::--

Link to comment
Share on other sites

Tja...... vad ska man säga om det filmklippet. Fin natur, motorn spinner bra, väldigt rattande höger och vänster men musiken däremot passar inte in riktigt på sån här körning. La du in det på rent jäkelskap? ;)

Dra ner på stereon och kör gärna på lägre växel så man hör motorn sjunga högre nästa gång. Alt kör utan ljud-dämpare som i Bullit fast då lär inte *plattfötterna* gilla det. :D

se ovan....... det är som att åka i 2 diken asfalten är under all kritik. musiken :?::--

Kan tänka mig att vägen behöver fixas.

Ja, den där musiken...... Bäst jag inte säger nåt mer om sån musik för smaken är som baken när det gäller urval av (host host) musik i sina stereo. ;)

Link to comment
Share on other sites

Alt kör utan ljud-dämpare som i Bullit fast då lär inte *plattfötterna* gilla det. :D

Ljudet i filmen Bullitt kommer från en GT40 ;) Inte samma motor som en FE 390.

Link to comment
Share on other sites

Alt kör utan ljud-dämpare som i Bullit fast då lär inte *plattfötterna* gilla det. :D

Ljudet i filmen Bullitt kommer från en GT40 ;) Inte samma motor som en FE 390.

Är du säker på det? Jag kan inte minnas att det stod nåt om GT40 i näst senaste numret av Wheels där det finns en artikel om filmen men nu glider vi ifrån ämnet här.....

Link to comment
Share on other sites

Hej igen!

Det här har diskuterats tidigare här på forumet. Jag tror att flera kan bekräfta

mitt påstående! Nenne t.ex.

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen!

Det här har diskuterats tidigare här på forumet. Jag tror att flera kan bekräfta

mitt påstående! Nenne t.ex.

Mvh.

GT40 "historien" är inte bekräftad 100% utan det "sägs" att delar av filmen är dubbat GT40.

Det mesta av ljudet är dubbat mer eller mindre

Däremot vet man till 100% att orginal 390 BB ljud användes där det gick.

Finns flera exempel på det i filmen. Tex där jakten börjar.

Detta har jag personligen fått berättat för mig av Wolfgang Kohrn som är väl insatt i detta

Sorry för "inflikningen" ;)

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...