Jump to content

Hög bränsleförbrukning!!


Bullen-68Ht

Recommended Posts

Har rejäl soppa förbrukning!! ca 4 lit/milen. Har msd pn8584 ignitor med 6al box. Har kollat runt lite och är detta igentligen bra vid normal gatkörning. Är det bättre att köra med vacum styrd tändkurva??Det går ju att byta fjädrar etc för att ändra förställnings kurvan.

Fugge holley 750 vac.

Vet att det är i största laget när man inte kör mer än 6000varv två gånger per sommar. Men hur många steg kan man ta ner munstyckena utan att gå för lågt? Enligt beräkningar skulle man ju klara sig med 610cmf. Har 2hg vacum på tomgång 22hg vid 3000varv. så kan man plugga tillskotts ventilen helt lägsta som finns är ju 3,5hg.

Många funderingar inga klara svar. :?:

Link to comment
Share on other sites

Hej Bullen. Jag kör med en 351a Msd 6al box org brytar lös fördelare, portade org toppar med cheva ventiler, 10,5 i komp, torker2 insug, hyd kam med degrees 0,50 på int 236 exh 240 lobe 110 lift 0.50 ,520. 526, förg holley 830ad. 3,50 i bakaxeln 5 vxl låda. ligger ca två liter på landsväg. Tyclker det är okay.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Hej Bullen. Jag kör med en 351a Msd 6al box org brytar lös fördelare, portade org toppar med cheva ventiler, 10,5 i komp, torker2 insug, hyd kam med degrees 0,50 på int 236 exh 240 lobe 110 lift 0.50 ,520. 526, förg holley 830ad. 3,50 i bakaxeln 5 vxl låda. ligger ca två liter på landsväg. Tyclker det är okay.

Berra

Jag hörde på "byn" att du skulle byta toppar till aluminium. Då

ryker väl dessa HEMSKA ventiler, eller? :evil::evil:

Link to comment
Share on other sites

Ja Mr turbo det är inte bara storleken i detta fall. Isjälva verket så är det släpp vinkeln på cheva som är så mycket bättre än ford. Om du tar en org Ford ventil och en org Cheva så ser du den stora skillnade på skaftet som går ner mot tallriken. det är den som är släppvinkeln. Enlegt våran store legend som är död Grottis. Det är han som portade och gjorde iordning mina toppar. Det ända han inte gjorde var att gänga stödbulten.

Det gjorde en annan person. Och det blev lite problem efter det. Men det är överspelat nu. Ha en glad och trevlig midsommar.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...