Jump to content

olja till en C6 låda


Recommended Posts

jag ställer en fråga på en väns vägnar då jag inte har så stor koll själv

han har en C6 låda som är renoverad nyligen och han ska ha en olja i den och undrar vad det är för olja han ska ha och hur viktigt det är att det verkligen är rätt

för det ska vara rykten om att den kan rasa om man har i cheva olja eller en vanlig automatlådeolja som dexron III eller liknande

så är det nått som kommer haverera eller kan det varit nått som inte tålde det när sakerna var nya från början av 70talet ?

(har provat att leta men hittar inte ett bra svar utan hittar mer rekomendationer på några men inte varför just de andra inte är nått att använda !)

tack på förhand

Link to comment
Share on other sites

det var så att han som har bilen letade igenom hela stan efter oljor som var uppradare och alla ställena han sökte på hadde slut på de som rekomenderades här

och när han fråga nån så hadde de bara shells TA olja och inte TF och när de kolla upp så skulle det vara samma spec i vad det klara som dexron III och den typen av olja har han hemma och hoppades att den skulle funka men varför den inte ska funka och vad som gör att man inte ska hälla i den i lådan

så är det nån som kan svara på varför ?

och när jag söker så får jag antingen inga relevanta träffar eller sår jag hundratals som inte är rellevanta de heller :(

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag har köpt automatolja ATF Type F av fabrikat "76 Lubricants" från Hansen Racing, Artikel nr: SJU11111.

Du kan få MECA- eller Mekonomen-butikerna att ta hem.

Mvh & Trevlig Midsommar,

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...