Equus July 12, 2008 Report Share July 12, 2008 HejGlömde vid förgasrbyte att kolla om fördelaren ska ha vackum direkt från tomgångsvarv (manifold vacuum) eller om det ska vara vakumpåverkan vid högre varvtal, ex vis 1 500 rpm (timed port vacuum). Någon som vet?Det är en 289 motor 1966 med 2-portsförgasare. E J Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ July 12, 2008 Report Share July 12, 2008 timed port vaccum ska det vara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Equus July 12, 2008 Author Report Share July 12, 2008 Tack för svaret. Jag gjorde en snabbtest med kall motor, öppen choke och 2-portsförgasaren. Lite vakum var det trots allt vid tomgångsvarv. Enligt Edelbrocks anvisningar kan det vara lite sug trots att det är "timed port vacuum".Såvitt jag tror är det en "dual advance distrubutor" jag har. Jag kopplar nu in den på "timed port vacuum" ingången på den nya Edelbrockförgasaren.En hypotetisk fråga. Vad händer om vakumslangen kopplas till Manifold vakum ingången på förgasaren?E J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Logga in för att kommentera
You will be able to leave a comment after signing in
Logga In Nu