Janne Holm CMC1740 Posted July 17, 2008 Report Posted July 17, 2008 Visar hur det kan gå om man slarvar med monteringen av Ignitor Se till att kablarna inte kan snurra in runt axelenFör då kan det gå så här Quote
CMC 1061 Berra Posted July 17, 2008 Report Posted July 17, 2008 Janne. Du är inte den första som gör en tavla. Jag gjorde det på en fyrcylindrig motor. Jag hade för spända kablar som gick in till känselkroppen om du förstår. Så att vacumförställningen slet ut kabeln från den. snacka om tvärstopp på felställe. Körde ca en månad innan felet kom. Så man var super nöjd med sin installation. Men slutade med en riktigt lång näsa.Berra Quote
Janne Holm CMC1740 Posted July 17, 2008 Author Report Posted July 17, 2008 Det lustiga är att det inträffade då jag kört säkert en typ 300miloch rätt var det var så kändes det som bilen bara drog på 6-7 cylindrarså det tog några minuter innan jag förstod felet Quote
CMC 1061 Berra Posted July 17, 2008 Report Posted July 17, 2008 Du fick långnäsa du med förstår jag. Men visst är det en riktigt bra sak.Man har hört talas om tripower och Maloroy och dom funkar en kort tid. Och rätt så dyra med i reservdelar är dom. Medans ignitor håller måttet och är inte svindyr i inköp.Berra Quote
Recommended Posts