Jump to content

Nyköpt Mustang -65


Sidelakebob

Recommended Posts

Hej.

Håller med, fram med fler 6or, en motortyp som

går att få ganska så rapp med lite fantasi. ;)

Nja, Ska lägga krutet på ett annat projekt. Tänkte ha den som den är bara en enklare uppfräschning i vinter.

Link to comment
Share on other sites

Hejsan.

Har just köpt en 65a 6a, Aut och med soffa (svart standard inredning) och guld-brun lack, Hur många gjordes i denna snik modell -65? :oops:

Vilka böcker i ämnet Mustang bör man ha i bokhyllan?

Tyvärr finns det inte så mycket statistik och uppgifter att hitta på 65-66 Mustang (1967 och senare finns det mycket mer, man kan på dessa t o m köpa en rapport på hur just ens egen bil var utrustad från fabrik, från www.martiauto.com ). För -65 finns nog bara de tillverkningssiffror du kan hitta under "teknik" här på Mustangklubbens hemsida ( http://www.mustangclubsweden.org/default.asp?c=1019 sedan får du scrolla ner en bit).

En bra bok att börja med är "Den Svenska boken om Ford Mustang 1964 1/2-1966".

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Håller med, fram med fler 6or, en motortyp som

går att få ganska så rapp med lite fantasi. ;)

Nja, Ska lägga krutet på ett annat projekt. Tänkte ha den som den är bara en enklare uppfräschning i vinter.

Jag tyckte jag kände igen den, var på väg att titta på den men råkade köpa min i Västerås litehastigt. Vad fick du ge och hur är skicket?

Ok, det här är lite nördvarning när man har amerikanare...men jag har faktiskt börjat uppskatta 6:an mer och mer. Den drar banne mig ingen soppa! Har nu kört lite blandade småresor samt 100mil landsväg och snittar 0.92l/mil. Ok mina öron saknar v8 muller men min plåbok älskar det :--

Link to comment
Share on other sites

Hejsan.

Har just köpt en 65a 6a, Aut och med soffa (svart standard inredning) och guld-brun lack, Hur många gjordes i denna snik modell -65? :oops:

Vilka böcker i ämnet Mustang bör man ha i bokhyllan?

Tyvärr finns det inte så mycket statistik och uppgifter att hitta på 65-66 Mustang (1967 och senare finns det mycket mer, man kan på dessa t o m köpa en rapport på hur just ens egen bil var utrustad från fabrik, från www.martiauto.com ). För -65 finns nog bara de tillverkningssiffror du kan hitta under "teknik" här på Mustangklubbens hemsida ( http://www.mustangclubsweden.org/default.asp?c=1019 sedan får du scrolla ner en bit).

En bra bok att börja med är "Den Svenska boken om Ford Mustang 1964 1/2-1966".

Tack för svar!

Link to comment
Share on other sites

Jag tyckte jag kände igen den, var på väg att titta på den men råkade köpa min i Västerås litehastigt. Vad fick du ge och hur är skicket?

Hej Sundgren.

Gav 70 papp, Impulsköp även här! Helt okej bruksskick. Blankt papper från bilprovningen.

Link to comment
Share on other sites

Härligt!

Jag gav lite mer, den var i riktigt bra skick sånär på växellådan. 6000/16000mil på mätaren och full dokumetation från 1988-89, tre ägare. Importerades till sverige 65 och den andre ägaren på den kände till hela historien från början till slut. Kul! :D

Link to comment
Share on other sites

Härligt!

Jag gav lite mer, den var i riktigt bra skick sånär på växellådan. 6000/16000mil på mätaren och full dokumetation från 1988-89, tre ägare. Importerades till sverige 65 och den andre ägaren på den kände till hela historien från början till slut. Kul! :D

Oj då, Då är nog din lite finare än vad min är. 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...