Tony.S CMC 2246 Posted August 2, 2008 Report Posted August 2, 2008 jag undrar lite vad man behöver åtgärda innan regbesktning på en mach 1 från 73 import från US. Har läst att från och med 1974 är det en massa intyg om bromsar och annat skit.Läste också att 30 års intyget är borta nu. kan man besiktiga med milesmätare. Quote
Lindahl CMC1601 Posted August 2, 2008 Report Posted August 2, 2008 HejGjorde en sökning på "regbesiktning", fick upp 58 svar.//Håkan Quote
CMC-49 Posted August 4, 2008 Report Posted August 4, 2008 1. Godkända reflexer bak.2. Vita posljus fram.3. Km tavla.4. Ursprungskontroll hos VV kontakta de via internet.5. Titel i orginal absolut det viktigaste dokumentet.6. Vägning om stationen i gör det.tror det va allt Lycka till.... Quote
Dr Frelin Posted August 12, 2008 Report Posted August 12, 2008 från 69- krävs stansat chassinummer om du inte redan har det... Quote
Fröberg Posted August 22, 2008 Report Posted August 22, 2008 5. Titel i orginal absolut det viktigaste dokumentet.Lycka till....Den ska skickas till VV i orginal vid ansökan om ursprungskontroll. Quote
ThomasX Posted August 30, 2008 Report Posted August 30, 2008 1. Godkända reflexer bak.2. Vita posljus fram.3. Km tavla.4. Ursprungskontroll hos VV kontakta de via internet.5. Titel i orginal absolut det viktigaste dokumentet.6. Vägning om stationen i gör det.tror det va allt Lycka till....Jag har en 66:a som ska besiktigas så snart ursprungskontrollen är klar.Vad är det för reflexer bak man måste ha?Min har inga posljus fram, så jag antar att punkt 2 går bort för mig. (eller har jag missat något).Om jag förstått saken rätt kan man ordna en km-skala och klistra på glaset på hastighetsmätare, korrekt?Mvh Thomas Quote
Janne Holm CMC1740 Posted August 31, 2008 Report Posted August 31, 2008 Då jag regbesikta min ersatte jag de vita glasen i backljusen med runda från biltema, passar perfekt. Samt tejpade km skala på milesmätaren. Quote
Ronnie S Posted August 31, 2008 Report Posted August 31, 2008 Min har inga posljus fram, så jag antar att punkt 2 går bort för mig. (eller har jag missat något).Positionsljus är det samma som parkeringsljusen. Parkeringsljuset fram måste enligt lag vara vitt, orange är olagligt (blinkersen får vara antingen orange eller vit på en så gammal bil). Därför måste man byta till vita blinkersglas. Quote
Tommyax Posted August 31, 2008 Report Posted August 31, 2008 Min har inga posljus fram, så jag antar att punkt 2 går bort för mig. (eller har jag missat något).Positionsljus är det samma som parkeringsljusen. Parkeringsljuset fram måste enligt lag vara vitt, orange är olagligt (blinkersen får vara antingen orange eller vit på en så gammal bil). Därför måste man byta till vita blinkersglas.Alternativt borra in P-ljus i strålkastaren, koppla ur pljusfunktion i Blinkerslampan, då kan du behålla orange./Tommy. Quote
ThomasX Posted August 31, 2008 Report Posted August 31, 2008 Min har inga posljus fram, så jag antar att punkt 2 går bort för mig. (eller har jag missat något).Positionsljus är det samma som parkeringsljusen. Parkeringsljuset fram måste enligt lag vara vitt, orange är olagligt (blinkersen får vara antingen orange eller vit på en så gammal bil). Därför måste man byta till vita blinkersglas.Jag letade efter vita blinkersglas, men hittar bara de vita backljusen, de ser ju väldigt lika ut, är det samma glas bara olika färg? Finns det någon i sverige som har sådana på lager?Hejhej Thomas Quote
Tommyax Posted August 31, 2008 Report Posted August 31, 2008 Varför inte? Backljus är ej obligatoriskt./Tommy. Quote
Nenne Posted August 31, 2008 Report Posted August 31, 2008 Min har inga posljus fram, så jag antar att punkt 2 går bort för mig. (eller har jag missat något).Positionsljus är det samma som parkeringsljusen. Parkeringsljuset fram måste enligt lag vara vitt, orange är olagligt (blinkersen får vara antingen orange eller vit på en så gammal bil). Därför måste man byta till vita blinkersglas.Alternativt borra in P-ljus i strålkastaren, koppla ur pljusfunktion i Blinkerslampan, då kan du behålla orange./Tommy. Inte om det sitter Sealed Beam strålkastare på bilen, då blir de odugliga. Det finns färdiga 7" H4 strålkastare med inbyggt p-ljus att köpa, och de kostar inte en förmögenhet. Det tråkiga med dem är att de oftast är flata, inte kupade om originalen (om man tycker det är viktigt).Sedan behöver man komplettera med relä eftersom kretsbrytaren Mustangens ljusreglage inte orkar med den högre effekten hos de modernare lamporna. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.