Jump to content

Äntligen - Fick jag mig en Mustang!!!!...........


Chili

Recommended Posts

Efter en tids sökande och framförallt efter att ha lusläst detta eminenta forum så har jag nu äntligen fått mig en Mustang :D:D Vill passa på att tacka Er alla för som gör detta till det superforum som det är. Har nu också slantat in medlemsavgiften så att jag blir fullvärdig medlem

Det blev nu inte en resa över atlanten men i varje fall en resa på 70 mil ToR. Lyckades till slut hitta vad jag letat efter hos KC Bil och Truck i Jönköping och efter lite förhandlingar så var affären i hamn. Himla trevliga människor att ha att göra med. Fick också med Build Sheet och alla orginalhandlingar, hur kul som helst....

Så vad blev det?... Jo en Mustang GT 2006, manuellt växlad med premium pkg och interior pkg, färgen som jag fastnat för är Legend Lime (Lime Gold enl specen). Bilen går perfekt och jag cruisade hem till Sthlm i lugn och fin takt...

Några bilder:

S1050178.JPG

Inför avfärd hem

S1050184.JPG

S1050186.JPG

S1050190.JPG

Liten "bling bling" propeller

Link to comment
Share on other sites

Grattis, måste varit en fantastisk känsla att styra hem den!

Jag ser fram emot mitt köp så man hinner med några höst-svängar...

Link to comment
Share on other sites

Jupp det var helt underbart :D:D

Dessutom alltid kul med en bil som har dokumenterad historia.

Allt sökande och frågor löstes när man öppnade kuveret med orginalhandlingarna:

Vehicle+Description.jpg

Och när man kryper under hittade jag den här taggen, 3.55 utväxling :D:D

S1050195.JPG

Link to comment
Share on other sites

Tackar!!!!

Absolut så tycker även jag att färgen är super 8)8)8)

Efter att ha följt några länkar från detta forum med tips på bilhandlare i USA, så hittade jag några Legend Lime färgade GT's och blev helsåld på färgen. Var också inne på LegendLimeRegistry.com och valet var klart. Ville nu ha en som var så "ny" som möjligt och fann då en i Jönköping (vilket dessutom inte var lika långt avståndsmässigt men framförallt tidsmässigt nu kunde jag hämta bilen direkt när vi hade affären klar). Bilen har bara rullat sommartid och knappt kommit upp till 800mil och är i absolut Mint Condition :D:D

Tidigare ägaren har låtit lackera om backspeglarna i bilens färg vilket jag tycker blev riktigt snyggt.

Link to comment
Share on other sites

Jupp det var helt underbart :D:D

Dessutom alltid kul med en bil som har dokumenterad historia.

Allt sökande och frågor löstes när man öppnade kuveret med orginalhandlingarna:

Vehicle+Description.jpg

Och när man kryper under hittade jag den här taggen, 3.55 utväxling :D:D

S1050195.JPG

Sitter 3,55 org på man vxl. 3,31 på aut.

// Micke.

Link to comment
Share on other sites

Sitter 3,55 org på man vxl. 3,31 på aut.

// Micke.

Där ser man, som sagt min första Mustang så jag har mycket att lära mig. Jag trodde att det var att man kunde beställa 3.55 på manuella om man hade GT med Premium paketet.

Link to comment
Share on other sites

Sitter 3,55 org på man vxl. 3,31 på aut.

// Micke.

Där ser man, som sagt min första Mustang så jag har mycket att lära mig. Jag trodde att det var att man kunde beställa 3.55 på manuella om man hade GT med Premium paketet.

Från 2007 så har både automat och manuell 3.31, som option till manuell kunde man få 3.55. (Dom som inte har denna option på sina 2007:or blir ifrånåkta av oss "gamlingar" :lol: )Jag tycker man kan ha 4.10 :)

Link to comment
Share on other sites

AJ: Där har vi det! Jag var nämligen inne på fords sida och "byggde" mig en egen GT (och då blev det ju årsmodell 2009) för att se vad som ingick och då kunde man välja till 3.55 om man hade manuell och premium paketet.

Link to comment
Share on other sites

Grattis till en MYCKET fin Mustang då jag känner han som ägt den och han är pedant med sina bilar.Men om du är glad så är han nog gladare då han har annonserat bilen ett helt år :-- .

Link to comment
Share on other sites

Jupp, att han är pedant är ingen tvekan om, jag likaså :D:D då bilens skick var i ett sånt utsökt skick så att jag nästan trodde att jag ägt den själv så var saken klar.

Helt rätt, Legend Lime färgen är inte så "svensk" som t ex silver, svart eller röd? och därför kanske inte heller så lättsåld. Dvs den som bara vill ha en "cool" bil att cruisa runt med väljer inte denna färgen utan kanske någon annan.

Jag för min del blev direkt en sann entusiast av Mustang GT och efter att ha sparat ihop tillräkligt med kapital för att införskaffa mig en så började jakten på rätt årsmodell och färg... och valet av färg föll sig då på Legend Lime, då den bara fanns 05-06 så gällde det att hitta en så "ny" som möjligt och då även med dokumenterad historia.

Jag har inte för avsikt att bara cruisa runt en stund för att därefter avyttra den, utan den har intagit hedersplatsen i mitt garage.

Förstår inte den gröna Smilien? är du grön av avund eller, syftar du på färgen? ;);) Köpte dessutom bilen på bilfirma och inte av förre ägaren, dels pga att jag bytte in en bil och dels på grund av det skydd konsumentlagen ger vid köp från handlare, när man handlar privat så är man ju helt utan skydd då det är "i befintligt skick" som gäller. Hos handlaren hade den inte stått så länge.

Link to comment
Share on other sites

Grattis till en fin bil, men jag håller på min färg Tourch Red som den finaste färgen.....

Torch Red är skitcoolt, hade en TorchRed Corvette med LT4 coh det var hur kul som helst

Men att Legend Lime är rätt bekräftas väl av den här bilden?

3582.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej Guitar player,

Lite O-T, har du pysslat med Jeep tidigare (eller pysslar).

En kille där som hade samma nick, fast det är ju klart inte omöjligt att fler använder sig av detta nick. ;)

Stämmer bra det, har gått under namnet Guitarplayer (alt chili) på Jeepforumen :D.

Har fortfarande en Jeep kvar i min ägo (som vann 1:a pris i klass orginal på Jeep Jamboreet i somras ;) ) Trots detta har den förpassats ut från garaget då Mustangen intagit hedersplatsen i bilparken och givetvis också tagit garaget i sin besittning :D

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...