Jump to content

Skillnad på karosser -68?


Peter CMC1869

Recommended Posts

Ja frågan kanske var luddig :lol: Jag ska ta hem en 68 och ev kasta in en 428 cj i den. Stötdämpartornen är en sak jag funderat på, men ville bara kolla om det var något mer. Trist och få reda på senare att halva framvagnen är olika på SB kontra BB. Jag letar först och främst S code men dom ligger ju betydligt högre i pris så jag undrar väl egentligen om t.ex. en 289 funkar lika bra. (med mindre modifikationer).

Link to comment
Share on other sites

Har inte tex 68 1/2 428 några speciella karossförstärkningar vilka skulle vara identiska med med Shelby 500 tex.... för mig jag läste det nån gång i samband med ett reportage kring en renoverad svensk 68 1/2 i nån motortidning... möjligen Power för några år sen...

Link to comment
Share on other sites

Jo jag antar att 68 1/2 har en del "lull lull" men det jag undrar är om det är några skillnader mellan de "vanliga" modellerna. känns meningslöst att pynta 30.000 extra för en bil som har samma chassi som en billigare om jag ändå ska byta ut motorn och inte ska göra en originalrenovering. Blir någon restomod variant som faktisk ska gå att svänga med :D

Link to comment
Share on other sites

Tack john, men jag vill renovera/ bygga upp en bil från grunden. Jag behöver en hobby i några år. Då blir 62.000$ i inköpspris lite saftigt även om det känns som ett helt ok pris för den bilen. Det första jag kommer göra är att plocka bort varenda del på hela bilen. Den skulle kännas jobbigt att plocka isär.

Tyvärr håller inte budgeten för en "äkta" 68 1/2 :(

(Men jag har ju förgasaren :lol: ) Eller var den till en -69 Shelby?.... kommer inte ihåg :oops:

Link to comment
Share on other sites

Utöver de svetsförstärkta stötdämpartornen så har du ju även de främre golvförstärkningarna mellan innre och yttre rambalkarna framme vid torpeden på BB bilarna.

Kommer inte ihåg vad de heter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...