Jump to content

Det närmar sig för bilprovningen...


Fröberg

Recommended Posts

Snart bär det av mot bilprovningen och jag tänkte därför stämma av lite småfix.

1, På vilka ställen ska chassinummret finnas instansat?

2, Jag lyckas inte få tag på en km/h skala utan blev ombed att markera med tejp. Man får inte skit av besiktningsmannen då? Någon som vet vart jag kan få ta på en km/h skala direkt?

3, behöver fixa en provisorisk tuta, tips?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

1. Ett ställe. Stötdämpartorn, innerskärmkant eller annan del som räknas som bärande. Jag föreslår balken i bagagerummet bredvid tanken under bagagemattan. Särskilt om ditt motorrum är i bra skick och du kanske inte vill skada ev lack. Se till att ha rätt storlek på stansarna.

2 Borde inte vara problem om det går läsaav vid mörker, finns transparent "dymotejp".

3 Köp en fjädrande brytare, fäst den provisorikt med buntband på styrstången. Alt. nån annanstans lättilgänglig från förarplats. Om inte vid ratt bör du även märka ut "signal" skylt med tex dymo bredvidför att få den godkänd.

Lycka till /Tommy. 8)

Link to comment
Share on other sites

Hejsan

2. skriv ut en skala som passar på skrivaren, vit text mot svart bakgrund tillexempel, klipp ut och klistra fast med lite sprejlim eller post-it lim på glaset till hastighetsmätaren, så har jag fått höra ska vara ok, och det tänkte jag testa. Sen när det är dags för besiktning om ett år igen så använder man samma skala då med... :)

Hejhej

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...