Jump to content

Nu är den hemma !


Tony.S CMC 2246

Recommended Posts

Har börjat mer ingående med renoveringen, och förutom ett hål i golvet,lite rost i bagagen, är bilen helt solid i ram och kaross :--:--

Bilen måste har varit perfekt underhållen och 13800 mil stämmer säkert.

Det blir en lätt uppgift att renovera till toppskick eller "svensk utställnings skick" typ 6 månader :) viken typ av färg skall man ha till framvagnsdetaljerna, det är som nytt. Skulle varit fint och kromat allt :P

Link to comment
Share on other sites

Jag har visserligen en originalratt men tyckte att signalerna drog mycket ström

så jag momteade in ett relä för att undvika slitage på signalringen, kanske

det får Gants rattar att hålla längre!

Vad jag menade var att signalknappen (vad heter den?) den man trycker på,

sitter jävligt dåligt fast. Man behöver inte trycka altför många gånger innan

den trillar av. Och då måste man konstruera om fastsättningen själv.

Vad gäller strömförbrukningen så är det nog en bra idé att sätta in ett relä.

Spolen i ett relä drar mycket mindre ström än signalhornen. Det spar på

kontakterna. Det är faktiskt ingen dum idé alls att bygga om en hel del av

elsystemet i en Mustang. T.ex. hel och halvljus. Lars Oskarsson har en

mycket bra konsruktion som han säljer i ett kit. Jag har själv köpt och

monterat det, och det funkar skitbra.

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Du frågar (viken typ av färg skall man ha till framvagnsdetaljerna, det är som nytt. Skulle varit fint och kromat allt )

En smaksak, fast kroma kanske är att ta i. Det är slitdelar i framvagnen, så till slut kanske du måste byta någon del. Då blir det även att kroma igen. Din bil ser så fin ut så du kanske enbart kan borsta rent delarna.

Jag skruvade isär min bil. Det som inte är nymonterat, är blästrat förzinkat och återställt till den gjutjärnslook eller svart, det hade från början.

Link to comment
Share on other sites

Jo,det var snyggt. Jag tror jag skall titta lite på hammarlack till de delarna i någon passande kulör. Just nu håller jag på att lägga på Hagmans body i framskärmarna på insidan,det dämpar lite. Jänkarna hade bytt nya skärmar när bilen renoverades 2006,men bara skruvat dit dem. :oops:

Hursom helst jag har väl haft 50-60 bilar genom åren, men aldrig en 35 år gammal bil som är så solid i chassit som denna. :)

Link to comment
Share on other sites

Nu är i allafall en sida klar :P bara resten kvar :lol: Passa också på idag att ta fram vinkelslipen och kapade avgasrören,raka rör :shock: Skall bygga ett eget system kanske Simmons. Kan säga att det var mäktigt ljud från cobra jet motorn, när man trampade ner,lät som ett hagelskott ungefär. En tant cyklade förbi på gatan 5 meter från garaget,jag behöver inte säga att hon försvann som en raket.( Jo jag såg att hon kom :--:-- )

Skulle säkert skrämma ihjäl plastjapsen med pysventiler också.

Link to comment
Share on other sites

Ju mera man plockar ner på bilen,desto mera ser man vilka stolpskott till jänkare och hur de fuskar för allt skall se bra ut :twisted: De har bytt nya skärmar och frontspoiler,men bara skruvat ihop utan att skydda eller lacka imellan delarna :shock: Inte undra på att de köper tillbaka fina bilar som är renoverade i Sverige. Du får hoppas på det bästa Bege :)

Link to comment
Share on other sites

Ju mera man plockar ner på bilen,desto mera ser man vilka stolpskott till jänkare och hur de fuskar för allt skall se bra ut :twisted: De har bytt nya skärmar och frontspoiler,men bara skruvat ihop utan att skydda eller lacka imellan delarna :shock: Inte undra på att de köper tillbaka fina bilar som är renoverade i Sverige. Du får hoppas på det bästa Bege :)

Du kan tänka dig att man hoppas. Talade med ägaren om detta med showbil i Usa är en bruksbil i Sverige. Han skrattade och sa:

Du behöver inte vara orolig det är en outstanding piece of car som du köpt.

Har följt dina och Fröbergs upptäckter med fasa och ställt ner mina förhoppningar en aning..... :--:--

Jag kan ju bara putsa men kan nog snabbt bli varse att det finns andra saker att göra med en bil. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...