Jump to content

CJ Pony parts, hjälp beställt av misstag vad blir frakten?


busse

Recommended Posts

Skulle beställa lite delar till tjejens Mustang och råkade då göra ett misstag att skicka iväg beställningen utan att få reda på vad frakten kommer att bli? Trodde att det var ett steg till i betalningen där frakten skulle räkas ut men det var det inte. Det är små grejer som jag beställt, en hjälpstyrarm, en bronsbussing till kontrollventilen, ett kylarlock, säkringskit, fönstervevsmekanismen, dörrstoppen och givaren till tankmätaren. Nån som har koll på vad frakten kan tänkas bli? Har försökt maila CJ Ponyparts för att se vad dom säger. Nån som beställt där ifrån och vet mer?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Maila denna kille, det tycks bara var Kevin som har koll på internationella leveranser: Kevin@cjponyparts.com

Alla andra hänvisar till honom. Men han är helt ok. Jag har bara

bra erfarenheter.

Tror inte det drar iväg till 200 dollar, men du får ju räkna med en

inrikeskostnad från Arlanda hem till dig. Tull,moms tar posten ut direkt på uthämtningsavin.

Lycka till!

Lasse Gävle

:D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej och God fortsättning alla.

Har nu fått mitt lilla paket från CJ ponyparts skickat via jetcarrier.

Det var ju ett stort misstag verkar det som.

Mejlade CJ och skrev att jag inte accepterar backorders - dom får inte skicka någonting innan allt finns.

Dom drog hela beloppet (3300:-), när jag packade upp så var 8 poster backorders - men som sagt dom har dragit hela beloppet.

Till Jetcarrier uppgav jag ju hela beloppet i förtullning men det fanns bara delar för c:a 1400:- i lådan, alltså för mycket pengar i tull o moms (hur gör jag där?)

Har mejlat CJ om detta och bett att få en förklaring men inte fått svar än.

Verkar som det är första o sista gången jag beställer från CJ i alla fall.

Mvh Håkan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...