Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sitter och drömmer om delar inför en eventuell renovering av motorn. Är inne på www.holley.com och kollar på bl.a. förgasare, jag säger bara det - Herre jävlar vad modeller :shock:

Hur ska man veta vad man ska ha? Street, Racing, specialty, 4150 series, dominator :shock::shock:

Är som vanligt kass inom ämnet men har försökt snappa upp en del genom att läsa här på forumet och på andra ställen. Jag har kommit fram till att en 500-600 cfm bör passa min 351 bäst. Men som sagt vilken?

Det finns ett schema där man kan välja cubic inches och sen se vilken modell man ska ha. Jag antar att om man kommer in på röd ruta är det lite varning :)

Det känns som om street är vad jag ska ha?

Street Performance – Traditional

0-1850S, 600 CFM 4 ports

Manual Choke; Vacuum Secondary; Street Performance Carburetor for the Budget Minded Enthusiasts; Calibrated for Excellent Street Performance

Pris 3195 kr hos Hansen Racing

Är det vad jag ska ha?

Angående "m.m." i rubriken så kommer det säkert följdfrågor ;)

Posted

Jag tycker du ska köpa en Edelbrock 750cfm Performance Calubrated #1407 (kan va 1411, dåligt minne.) Likadan som jag har på min räcer.

Funkar klockrent till 351an faktiskt tycker jag. Har själv en 302 på runt 260hk. Drar ca 1,7L med den (för)stora förgasaren.

Finns att köpa i Bollnäs. Ligger en extra på hyllan hos CMC1505.

Ops.. det är ju jag. :--

Posted
Jag tycker du ska köpa en Edelbrock 750cfm Performance Calubrated #1407 (kan va 1411, dåligt minne.) Likadan som jag har på min räcer.

Funkar klockrent till 351an faktiskt tycker jag. Har själv en 302 på runt 260hk. Drar ca 1,7L med den (för)stora förgasaren.

Finns att köpa i Bollnäs. Ligger en extra på hyllan hos CMC1505.

Ops.. det är ju jag. :--

:)

Lite snålt med pengar just nu... Planerar inför vintern :)

Jag har hört att bilen kan bli lite kinkig vid start med förstor förgasare.

Posted
Nänä..vill bara hjälpa till 8)

Det är lungt. Har inget emot att köpa från er :)

Letar efter ett kit i USA, behöver egentligen

Förgasare

Insug

Headers (eventuellt)

Nytt avgas

Kanske någon har ett tips på detta?

Posted

:)

Lite snålt med pengar just nu... Planerar inför vintern :)

Jag har hört att bilen kan bli lite kinkig vid start med förstor förgasare.

Äeh, är man fin på foten och vet hur gamla bettan vill bli förförd så är det inga problem. :-- :--

Skrik till om du vill testa, alltid skönt att få se om det är någonting att ha innan man köper.

Posted

har en edelbroock 750 manuel choke liggandes hemma i mkt fint skick (ser så gott som ny ut) om detta låter interessant så vet du vart den finns. Pris, ja säg vad du är beredd att betala för den så löser det sig nog.

Mvh Axel