Garagekungen Posted October 13, 2008 Report Posted October 13, 2008 Hur illa passar en orginalfälg från en 05 mustang på en 68mustang med skiver fram .breddar dom för mycket innåt kan det gå med specers ? Quote
JanneJ Posted October 13, 2008 Report Posted October 13, 2008 Du behöver spacers, hur tjocka beror på hur mycket inpressning fälgen har. Övre kulbult/bärarm brukar vara den punkt som tar i.Jag har 8,5*18 med ET 35 på min 70:a och behöver en 25 mm spacer för att det ska gå fritt.Hälsningar Quote
ThomasFB Posted October 14, 2008 Report Posted October 14, 2008 Janne, har du haft problem med spacers vid friskare körning och 18"?Dragna till 110 Nm? Quote
JanneJ Posted October 14, 2008 Report Posted October 14, 2008 Janne, har du haft problem med spacers vid friskare körning och 18"?Dragna till 110 Nm?Brukar kolla då och då när hjulen är av men det har inte varit några problem. Funkar kanonbra.Det man kan tänka på som jag såg när jag monterade mina för första gången är passningen mot centrum på navet. Jag var tvungen att slipa kanten på centrumhålet i spacern så den bottnade ordentligt mot navet.Apropå ingenting så har jag ökat caster till 5 grader och toe in till 5mm på min bil. Resultatet är positivt, bättre stabilitet och märkbart bättre bett i kurvorna pga mer camber on turn. Rekommenderas! Quote
ThomasFB Posted October 14, 2008 Report Posted October 14, 2008 Du har visst styrservo, så du märker inte det negativa med 5 graders caster.... Kör själv med "livedrive" i 65:an, men har provat värden nära 5 / 5 grader och med "tillräcklig" negativ camber på en Saleen av Foxmodellen. Det stabiliserade gången, men breda fälgar + vägens spårslitage slängde bilen hit-o-dit. På slät och fin bana gick det bra, men spöade Mussen med M3:an på flygande varvet ändå, trots att jag inte är nån virtuos bakom ratten. Quote
JanneJ Posted October 14, 2008 Report Posted October 14, 2008 Du har visst styrservo, så du märker inte det negativa med 5 graders caster.... Kör själv med "livedrive" i 65:an, men har provat värden nära 5 / 5 grader och med "tillräcklig" negativ camber på en Saleen av Foxmodellen. Det stabiliserade gången, men breda fälgar + vägens spårslitage slängde bilen hit-o-dit. På slät och fin bana gick det bra, men spöade Mussen med M3:an på flygande varvet ändå, trots att jag inte är nån virtuos bakom ratten. Du får önska en skivstång i julklapp...När våren kommer är du redo för 5 grader caster Fälgar som påverkar scrubradien kan vara en styggelse.M3...mums Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.