Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag vet inte om någon har intresse av det, men jag har fått fram exakt färgkod Ford white L-5767 semi gloss (som kan blandas av lackerare) till interiören, gällande 64 1/2 - 66. (Kanske även på nyare men det har jag ingen koll på). Jag köpte en sprayburk av Ullman då min lackerare inte lyckats med färgleverantörerna att få fram korrekt blandning på dessa gamla färgkoder. Det är konstigt att det inte finns bättre dokumenterat ang dessa koder och blandningar gällande original-kulörer, för det måste väl finnas många som efterfrågar det?

Eftersom jag vill ha en bättre kvalitet på färgen än den i sprayburken så gjorde vi ett färgprov ur den, som sedan färgproffsen i Västerås fick analysera. De har fantastisk utrustning för detta och fick fram följande kod:

Standofleet MS 1L 068914

WIT FLN4 123

PAHLTE STANDOFLEET MS

Mix 770 525.4

Mix 772 17.2

Mix 787 10.2

Mix793 4.8

Mix 700 177.1

Mix 705 531.4

Mvh

Micke

• 4 months later...
Posted

Hej,

jo tack det finns att göra men nu är det j-vligt nära lack! Därav sökandet efter den vita interiörfärgen.

Har (bokstavligen) brottats med ett exportstag nu senast för att få borrat de hålen i cowlflänsen innan lack. Det är inte gratis att bända in den grabben i ett ihopsäckat, krockat/riktat motorrum!

mvh, Mats