Jump to content

Ponys on Track Lördagen den 16 Maj 2009, Sviesta Linköping


frasse

Recommended Posts

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

haha japp! :P bara några tusingar för att få fluffigt klädöverdrag! som hittat juh! :P haha! å karbareband är ju också grymt! kan ta lite från jobbet! ;) bara att de är skininredning i min så blir nog lite svårt att fästa de! :P får limma fast brallor i stolarna och klättra i dem när jag ska köra! :D hehe

Link to comment
Share on other sites

Då är anmälan inskickad och betald!

Ska blir riktigt roligt att testa bilen på bana för första gången. Har kört en del bana tidigare men med FWD...

Hoppas på att en viss leverans från USA hinner komma...

Jocke Ö

Link to comment
Share on other sites

Hoppas detta evenemang blir så populärt att det blir en repris redan i höst ! Jag hade verkligen sett fram emot detta men nu så visar det sig att jag inte närvara :evil: Förbannat !!

Link to comment
Share on other sites

Hoppas detta evenemang blir så populärt att det blir en repris redan i höst ! Jag hade verkligen sett fram emot detta men nu så visar det sig att jag inte närvara :evil: Förbannat !!

Det kan nog bli svårt att få till en vända till i höst :roll: för att få bantid en Lördag bör man vara ute i god tid. Den här tiden (16 Maj) bokade jag redan i Augusti förra året. :shock:

Men blir det bara god tillströmning på deltagare, kanske man kan våga sig på ett liknande redan nästa år. Men det förutsätter att det går runt ekonomiskt.

Så passa på ni som kan (och törs) :-- att prova era Mussar på en helkul bana.

//frasse cmc 1862

Link to comment
Share on other sites

I all enkelhet, några erfarenheter som jag har med mig från banåka.

* Alla vätskor i bilen far och flyger långt mer än vad de någonsin gör på gatan.

Se till att ha maxnivå på motoroljan för att undvika att oljepumpen suger luft i långa kurvor.

Ha minst ½ tank bensin av samma orsak.

Oljan i bakaxeln likaså, toppa upp till max. Kolla avluftningen, kan vara bra med en bit slang rakt upp för att undvika att oljan stänker ut den vägen. Liten varning för att ta på diffklumpen direkt efter ett pass på banan, den blir rejält varm.

* Bromsbelägg ska vara nästintill nya, det sliter mer än vad man kan tro och det vore trist att stå i depå efter första passet med slut på belägg.

Gammal bromsvätska är ett no-no, är den mer än 2 år byt.

* Upphängning till avgasrör, fräscht och stabilt även i sidled. Komplettera gärna med ett par gummi med skruv i varje sida ( saab fästet) som sidostöd.

* Höj däckstrycket något, ta med pump och tryckmätare för att kunna justera under dagen.

* Plocka ur allt löst, även golvmattorna, även bagaget.

* Fram med stolen, upp med ryggstödet. Du ska aldrig behöva lyfta axeln från ryggstödet för att kunna ratta ordentligt.

Jag är inte ute efter att skrämma bort någon, jag kommer själv att köra som en mes. Det är bara bra att ha grundat lite innan man rullar in på banan.

Link to comment
Share on other sites

I all enkelhet, några erfarenheter som jag har med mig från banåka.

Jag kan inte annat än hålla med om ovanstående råd, mycket bra!

* jag kommer att tillhandahålla möjlighet att testa bromsvätskan under Lördagen!

//frasse

Link to comment
Share on other sites

Tillägg till Jannes kommentarer: Se till att det finns tillräcklig oljekylning, både för motor och låda. Speciellt ni som envisas med att köra mineraloljor.

Bromsarna försvinner först, och dom försvinner SNABBT, åtminstone för den som kör med standardprylar och blingfälgar som inte är till för racing.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ponys on Track 16 Maj 2009

En heldagsträff på Sveistad banan i Linköping

Program: "förarutbildning", bakluckeloppis, försäljning

av tillbehör, Go-Kart mm, country cruising mm.

Obs! fri entré för de som inte kör på banan.

Mer information hittar Du på:

Mustangevents.se

Go-Kart banan är öppen för Drop-In mellan kl 13 -18

Kolla in go-kart banan på denna länk

För de som vill sälja lite grejor från bakluckan gäller att inga bord är tillåtna. Uppställning för försäljning sker på grund av platsbrist på parkeringen utanför banan.

Viss fika & mat kommer att försäljas

Kontaktperson: frasse frasse@mustangclubsweden.info

Information om bankörningen: Göran goran.forsberg@mustangclubsweden.info

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Har inte fått min trasiga Predator tillbaka och kör utan Tune, den gula motorlampan lyser, och den går för magert och jag tycker den även växlar lite konstigt o sent. kanske dyker upp ändå...

Link to comment
Share on other sites

Har inte fått min trasiga Predator tillbaka och kör utan Tune, den gula motorlampan lyser, och den går för magert och jag tycker den även växlar lite konstigt o sent. kanske dyker upp ändå...

Absolut ... bara att träffas är guld 8)

//frasse

Link to comment
Share on other sites

Har inte fått min trasiga Predator tillbaka och kör utan Tune, den gula motorlampan lyser, och den går för magert och jag tycker den även växlar lite konstigt o sent. kanske dyker upp ändå...

Du kan ju alltid skruva tillbaka orginalinsuget tills du får en ny tune, så slipper du missa banåkningen :D:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...