Jump to content

Ponys on Track Lördagen den 16 Maj 2009, Sviesta Linköping


frasse

Recommended Posts

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

tjenare,

tänkte höra om någon vet något bra billigt boende i närheten så man slipper åka så vröltidigt på lördan..

Mvh Patrik.

Jag tänker gå upp strax innan jag går och lägger mig, eller nått i den stilen :roll:

Vi kan mötas upp i Borås vid 0430 så kör vi tillsammans...

Link to comment
Share on other sites

tjenare,

tänkte höra om någon vet något bra billigt boende i närheten så man slipper åka så vröltidigt på lördan..

Mvh Patrik.

Här har du ett exempel på ett perfekt boende med gamla anor vad det

gäller bilburna ;)

http://www.motellfilbyter.se/

ligger inte så fasligt långt ifrån Sviestad och vägen dit går fort och enkelt

du kanske har kollat på kartan

Link to comment
Share on other sites

tjenare,

tänkte höra om någon vet något bra billigt boende i närheten så man slipper åka så vröltidigt på lördan..

Mvh Patrik.

Här har du ett exempel på ett perfekt boende med gamla anor vad det

gäller bilburna ;)

http://www.motellfilbyter.se/

ligger inte så fasligt långt ifrån Sviestad och vägen dit går fort och enkelt

du kanske har kollat på kartan

Det kommer att vara flera av våra kamrater som ska ut till Sveista som kommer att övernatta där. 500:- inkl frukost om jag inte är felunderrättad. (billigare än en fortkörningsbot på Rv 40 :--

mvh/frasse

Link to comment
Share on other sites

då morgontröttheten är slående så bokade jag motellet! :P kul om det är lite fler motorgalningar som åker dit så man har lite att kolla på redan kvällen innan så man kommer i stämning! :D

Nu har jag även bytt bromsklossar och bromsvätska så nu är man redo här :P ses på lördan (och kanske fredan de som bor där :))

Janne J cmc303

vi kan ju hålla sälskap hem iallafall om du vill.

Mvh Patrik.

Link to comment
Share on other sites

Hade varit kul!

Men tyvärr så är man upptagen med jobb :evil: rätt typiskt.

Men så äre alltid när Mustangen egentligen skulle luftas, jobbet går ju alltid före när man är företagare :--

Du får korttidsanställa någon på Lördag Johan :D

Det ser ut att bli riktigt fint väder med mycket sol så hoppas att det kommer

ner-upp många mussar som kanske vill titta på även om de inte vågar köra :--

Link to comment
Share on other sites

Faaaaaaaaaaaan va gött :D

Fick problem me att ett bromsok kärvade, såg mörkt ut där ett tag men fick tag ett från grufman (tackar som fasen både Grufman och Jernbergs Bil & Maskin AB i götet :D) så nu ringde de precis och sa att det var klart och att han hade vart ute och kollat att det fungerade :) så nu ska man bara bli klar här me lite jobb så man kan åka bort och hämta pärlan :)

Mvh Patrik.

Link to comment
Share on other sites

Nu är man hemma igen efter att ha varit ute och kikat på diverse Mustanger och andra bilar på Sviestad. Jag tror jag fick en början till solbränna, det känns så i kinderna i alla fall.

Ett stort tack till Frasse med familj (och alla övriga som har varit med) som lagt ner mycket tid på att fixa detta. Det var mycket fint ordnat med mat- och fikaförsäljning till hungriga bilentusiaster.

Link to comment
Share on other sites

Ett jättetack till Frasse och övriga inblandade för ett jättebra evenemang.

Kunde knappast ha blivit bättre! ;)

Lite synd är det bara att inte fler tar chansen att testa vad man själv och bilen klarar av, under kontrollerade former. :roll: Men det utlovades en ny chans nästa år, MISSA INTE!!

Link to comment
Share on other sites

Tack alla som kom ... tack för en underbar dag.

Tyvärr hann jag inte ta så mycket kort som jag ville ...eller prata med alla, men här är i.a.f. några av de bilder jag tog

Här kommer lite bilder :--

Hoppas se många av Er i Huskvarna på ONSDAG 8)

//frasse

Edit: Jämmer å elände ... dä va svårt å hålla koll på hjärnkontoret i Lördagskväll .... tack Kenneth för anmärkningen :D

Link to comment
Share on other sites

Instämmer i hyllningskören!

Vilken kanondag det blev!

Det var ett riktigt bra arrangemang, många trevliga kärror och förare!

Jag är nöjd med "bandebuten" med bilen. Lite synd bara att jag inte hann få dom nya fälgarna och R-däcken...

Jocke

GT 500

Link to comment
Share on other sites

Slänger upp lite bilder till er som inte hade möjlighet att komma till Sviestad för att titta eller köra. Det blev en strålande trevlig dag enligt min mening.

Tänkte nästan köra en stund själv då min bil redan är lite demolerad men med närmare eftertanke med trumbromsar runt om så hade jag nog bara kommit ett varv med kokande utslitna bromsar ;)

Link to comment
Share on other sites

Detta var inte sista gången!

Synd att min motor inte riktigt tålde behandlingen.

Chassie och bromsar funkade dock utmärkt.

Det såg dock bra ut så länge det varade.

PICT0019.JPG

PICT0025.JPG

PICT0033.JPG

PICT0038.JPG

Slänger upp lite bilder till er som inte hade möjlighet att komma till Sviestad för att titta eller köra. Det blev en strålande trevlig dag enligt min mening.

Tänkte nästan köra en stund själv då min bil redan är lite demolerad men med närmare eftertanke med trumbromsar runt om så hade jag nog bara kommit ett varv med kokande utslitna bromsar ;)

Janne var fullt upptagen ändå

PICT0072.JPG

PICT0073.JPG

I övrigt så var det en hel del som tog det vackra vädret som förevändning att åka till Linköping denna lördag.

PICT0002.JPG

Lite mer banaktiviteter.

PICT0014.JPG

PICT0015.JPG

PICT0021.JPG

PICT0022.JPG

PICT0023.JPG

PICT0057.JPG

PICT0059.JPG

PICT0075.JPG

PICT0078.JPG

PICT0098.JPG

Link to comment
Share on other sites

:?: Hoppas se många av Er i Huskvarna på Torsdag :?:

onsdag :?:

Edit by Frasse: .. jajajaja jag skrev ju att jag var förvirrad ... det ÄR Onsdag 20 Maj å inget annat som gäller :--:roll::oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...