Jump to content

UNGA mustang-ägare


fast_back

Recommended Posts

alldeles för gammal för att skriva här inne,,,,är ju nästan dubbelt så gammal som några som klotttrat här....inebär väl ifs oxå dubbelt så erfarenen...*s*

Nåt som är kul/intressant och spännande är ålder ifs....

När man är 5 är det VÄLDIGT viktigt att man just fyllt 5 OCH ETT HALVT!!..

När man sen kommer uppp nånstns mellan 20-25 börjar åldersfixeringen försvinna då man inser att man har väldigt mkt gemensamt med flera som är äldre...och det viktiga inte är hur gammal man är enligt körkortet...och i sinnet,,speciellt bilhobbyn har en förmåga att konservera...och bygga broar,,mellan åldersgrupper...mellan samhällsgrupper och folk med olika utbildningsnivåer....

jag hade kompisar som när de var 22 köpte radhus,,,skaffa barn.kombi och hund....då var de vuxna och färdiga med livet,,,jag har nog ej kommit dit än...är för nyfiken för det och har alltför kul som det är,,,

Jag får ta att folk anser att man är lite barnslig men när jag hamnar bakom ratten(eller även i garaget) då är man (tyvärr?) inte äldre än 15

fast kul har jag ...och det är nog det hela grejen går ut på.....och i dagsläget kan jag umgås lika bra med jämngamla(15?) till fok uppåt 85 och ha lika kul med alla...handlar mkt om att vara sig själv och våga acceptera andra..

mvh R

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Du kan vara lugn, fasst du är så gammal så accepterar vi (iallafall jag) dig...

:lol::lol:

Nej skämt å sido, det är så sant det du skriver. Och det är en av grejerna som jag tycker alltid är så kul med bil hobbyn, att folk ung som gammal pratar med varandra och försöker hjälpa varandra.

Fasst man räknas som ganska ung fortfarande så känner man sig glad när äldre och visare personer tar sig tid för våra "baggatäll" problem också.

Så huvudsaken är nog att man försöker ha ett ungt och öppet sinne....

Link to comment
Share on other sites

Inte är vi gamla!! Själv är jag 10 år och 2 dagar,

äldre än Mustangen, men eftersom jag bara haft min i knappt tre år så tycker jag att jag är en ung Mustangägare.

Ha en fortsatt GOD JUL.

//Pelle

10år och ägare av mustang ? Ne nu skojjar du allt ? :D Har du ärft mussen eller hur hänger det hela ihop ? ...

Frågar en nyfiken :D

Link to comment
Share on other sites

10år och ägare av mustang ? Ne nu skojjar du allt ? :D Har du ärft mussen eller hur hänger det hela ihop ? ...

Frågar en nyfiken :D

Japp, han skojar. Du får läsa all text i ett svep :wink:

>> Själv är jag 10 år och 2 dagar... äldre än Mustangen

Link to comment
Share on other sites

10år och ägare av mustang ? Ne nu skojjar du allt ? :D Har du ärft mussen eller hur hänger det hela ihop ? ...

Frågar en nyfiken :D

Japp, han skojar. Du får läsa all text i ett svep :wink:

>> Själv är jag 10 år och 2 dagar... äldre än Mustangen

Oj vilken miss :roll: Kryptonit får nog göra de du :wink:

Måste varigt de att jag hakade upp mig så på 10år :D

Link to comment
Share on other sites

tja är glad ägare till en mustang 75 med v8! köpte den för 7000kr och körde hem den ca 4 mil är för nuvarande under bearbetning såsom rost!

jag är 17!! lägger snart ut en bild

Trevligt med ännu en Mustangägare i Boråstrakten :) Lycka till med bilen!

Link to comment
Share on other sites

Det Hoffman skrev ett par rader upp är klart tänkvärda ord.

Jag själv är inne på mitt 21a år i livet och jag har inte så många jämnåriga inom bilkretsen. Vi kan ju ta Andrew här i klubben som exempel. Jag har inte hans ålder i huvudet och säger jag fel lär han inte hjälpa mig att meka mer :wink: Hur stor är risken att vi ha börjat prata och blivit vänner om jag inte spöat honom och hans Mach1a på Huddingevägen i somras? :lol:

Jag själv kör en Mustang GT från 2002....fan också, det betyder att den blev en årsmodell äldre idag :cry: *snyft* Den köpte jag vintern 2003 och fick hem den i början av 2004. Så den har jag bara ägt en säsong!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hallå där....första gången jag skriver på de här forumet. Kul att de verkar finnas fler i min ålder. Själv var jag 20 när jag köpte min musse för 4 år sen. En vanlig enkel HT -69 351W...utan några konstigheter.

Som student har man tyvärr inte mycke pengar att varken köra eller renovera för så det blir inte mycke gjort men än så länge har den rullat varje vår, sommar o höst.

Link to comment
Share on other sites

Ja länge lever mustangen får man la hoppas. Då det enligt mig är den vakraste bil som någonsin skapats. Kärleken till mustannger mellan 64-70 sviker man inte i första taget. Om det någonsin kommer hända vill säga. :D

Link to comment
Share on other sites

Å vad är det för fel på 71-73 om man får fråga...? :cry: :wink:

Är väll inget större fel på dom :) Bara att just mina känslor är störst för just 64-70 :D Men de är ju olika från person till person. Själv tycker jag ford har gjort något kontigt med formen på 71-73 då den verkar vara högre bak eller något. Gillar de inte riktigt. Men som sagt de är ju olika :D

Link to comment
Share on other sites

Hum, handlade det ej om våran ålder detta? Inte bilens modell... :roll:

Låt säga så här då; är man yngre än sin bil klassas man som UNG!

Är 9år yngre än min Mustang så är väl ej spjuver då. Trots att man har "fru" och barn... 8)

Mjo så måste de änna vara :D Men hmm.. Då måste jag ju klassas som väldigt liten :P

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hmm, hade gärna haft en Mustang som var äldre elelr lika gammal som jag själv. En 390 GT av den ädla årgången 1968 skulle vara trevligt ;-) Men i brist på ett vettigt garage så blev det en lite nyare, och förhoppningsvis lite mer självgående modell.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...