Tony.S CMC 2246 Posted November 20, 2008 Report Posted November 20, 2008 Hej,Jag skall plocka bort instrumenteringen och undrar hur man plockar bort vajern från mätaren Det sitter någon typ av plastring som går att vrida runt vid mätarhuset men faen vet hur man lossa den. Någon har väl gjort det antar jag Quote
Janne Holm CMC1740 Posted November 20, 2008 Report Posted November 20, 2008 Borde inte vara svårare än attvrida runt lite och dra bakåt, så var det på min Musse -70 visserligen men det borde vara lika på din har lossatmätare på X antal andra bilar och aldrig varit något specialtrix för att lossa dem Quote
Tony.S CMC 2246 Posted November 20, 2008 Author Report Posted November 20, 2008 Okey,var bara lite rädd att bryta sönder något.Det är ju lite trångt också Quote
Leffe N cmc712 Posted November 20, 2008 Report Posted November 20, 2008 Jag höll ju på och pillade med min h-mätare i somras så jag borde ju komma ihåg...Har för mig att det är någon kläm-vrid-dra bakåt - variant... Quote
Kenneth Boström Posted November 21, 2008 Report Posted November 21, 2008 Jag tror att det är som leffe säger att man behöver trycka på ena sidan av plast fästet på vajern. Quote
Tony.S CMC 2246 Posted November 21, 2008 Author Report Posted November 21, 2008 Jodå,det stämde.Tack o bock Tänkte få gjort en km skala när man har rivit allt. Finns det något lämligt dataprogram att göra en skal på. Quote
Recommended Posts