Jump to content

Mustangkyrkogård.


Tommyax

Recommended Posts

Ja, man kan ju bli gråtfärdig för mindre. Det var ju inte bara Mustanger, t.o.m.

en Volvo skymtade förbi. Om dessa bilar hade blivit hittade för tio, femton år

sen kanske det har funnits en räddning. Man undrar ju vilken människa som

samlat på sej alla dessa bilar? Och bara låtit dom rosta sönder. Han (hon) kunde

ju ha tjänat en förmögenhet på att sälja delar eller hela bilar. Mysko. :cry::cry:

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Jag såg bilarna och det var en sorglig syn. :( Det hade varit nåt om nån/några vill rädda bilarna som fortfarande är bra nog att kunna fixas till för de förtjänar inte stå i skogen till ingen nytta.

Link to comment
Share on other sites

Om saningen skall fram så är det just detta som

höjer värdet av att renovera och äga en klassisk

Mustang. ;)

Jo då, det är säkert så. Men som Mustangägare tänker jag inte först på värdet

av min egen bil då jag ser sån här. Eller värdet av att vara en Mustang-entusiast.

Utan jag blir riktigt ledsen när jag ser sån förstörelse. Det finns väldigt

många Mustanger som är renoverade till toppskick, jag är själv en ägare.

Men att vi är många gör ju inte saken sämre. Och värdet på våra bilar tror

jag är högre än motsvarande skick på vilken annan Pony-bil som helst.

Och dom andra är mycket färre!

Jag tycker bara mycket synd om dom här bilarna som syns på bilderna. Det

kanske har att göra med att jag är en stor vän av gamla bilar. Och min sympati

till alla som kunnat äga en av dessa stackars förtappade. :cry:

Jag blir faktiskt ledsen! :cry::cry:

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Det är något skumt med hela historien. Jag skickade länken till en släkting som bor i (eller säger man på?) Rhode Island och dessutom kört Mustang i många år. Rhode Island är en liten stad och han var säker att på att han hade känt till om de här bilarna fanns i närheten. Han hade aldrig hört talas om dem...

Link to comment
Share on other sites

Suck där var ju en och annan ögonsten.

Man får vell ha i tanken att när dessa bilar blev ställda där, så är det kanske som om vi i dagsläget skulle sätta ut en volvo 740 i skogen. Inte värt så mycket i just det ögonblicket.

Nu vill jag inte påstå att en 740 blir en het,populär samlarbil men jag hoppas ni förstår mitt tänkande

Link to comment
Share on other sites

Vägbeskrivning ;) :

You got to take 95 into rhode island and take exit 6.If your comming south take a left at the stop sign from the overpass.Go about 2 miles you`ll come to a double underpass take a right and its about 100 feet on your left.Same goes for comming up north into rhode island only bare to the right on the overpass and take a right off of exit 6. I been there many times the guy is cool but make sure you treat him with respect and if you got some coldies in hand he will respect you a bit more.If its cold outside offer him some coffee.

/Tommy.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...