mikeo cmc 748 Posted January 5, 2009 Report Posted January 5, 2009 Jag har skrivit om detta problem i min projekttråd men tänkte ställa en annan fråga här. Jag har fått svar på min fråga att bakpanelen som håller lamporna ska vara böjd in mot mitten.Nu till nästa fråga hur mycket ska den här panelen vara böjd inåt? Min skiljer ungefär 2cm från kanterna till mitten, verkar lite mycket kan kanske bero på att den tidigare ägaren bytade den bakpanelen. Det är måttet vid min dåligt ritade pil jag är ute efter Det är synd att jag sålde min andra bil i somras, hade varit så enkelt att mäta på den annars. Quote
JohnB Posted January 5, 2009 Report Posted January 5, 2009 Jag har skrivit om detta problem i min projekttråd men tänkte ställa en annan fråga här. Jag har fått svar på min fråga att bakpanelen som håller lamporna ska vara böjd in mot mitten.Nu till nästa fråga hur mycket ska den här panelen vara böjd inåt? Min skiljer ungefär 2cm från kanterna till mitten, verkar lite mycket kan kanske bero på att den tidigare ägaren bytade den bakpanelen. Det är måttet vid min dåligt ritade pil jag är ute efter Det är synd att jag sålde min andra bil i somras, hade varit så enkelt att mäta på den annars.Ska va så;-)john Quote
mikeo cmc 748 Posted January 5, 2009 Author Report Posted January 5, 2009 ok så 2cm är helt normalt då? Jag får väl börja skära i glasfibern istället... sämst passform Quote
Lygdman cmc813 Posted January 5, 2009 Report Posted January 5, 2009 en liten fundering, kan det vara så att det behöver vara rakare bakstam med de bredare baklysena för att se bra ut? hur stämmer det mot skuffluckans bakkant? Quote
mikeo cmc 748 Posted January 5, 2009 Author Report Posted January 5, 2009 Bilden jag har lagt upp är lite missvisande kanske. Den övre delen på glasfiber panelen ska nitas fast på ovankanten av bakpanelen. Men jag har ju fått svar på att panelen ska bukta så mkt inåt så det blir väl till att antingen tvinga dit panelen eller dela på den för att få dit den o sen lappa ihop. Resultatet kommer kanske snart Quote
ThomasFB Posted January 6, 2009 Report Posted January 6, 2009 Beakta att glasfiber krymper i det oändliga, vilket ger dålig passform förr eller senare. Hur mycket krympning beror på utförandet och materialet.Glasfiber hör inte hemma på en riktig bil, bara i båtar och Corvette.IMHODetta kände du ju till redan? Quote
mikeo cmc 748 Posted January 6, 2009 Author Report Posted January 6, 2009 Beakta att glasfiber krymper i det oändliga, vilket ger dålig passform förr eller senare. Hur mycket krympning beror på utförandet och materialet.Glasfiber hör inte hemma på en riktig bil, bara i båtar och Corvette.IMHODetta kände du ju till redan?Ja nog hade det varit bättre om delarna hade varit i metall Quote
Dr Frelin Posted January 20, 2009 Report Posted January 20, 2009 Ursäkta att jag hoppas in här men blev lite nyfiken bara... hur såg det ut på CS/Shelby modellerna? Va det också glasfiber eller har man bytt plåten där? Antar och hoppas på det senare... Quote
JohnB Posted January 20, 2009 Report Posted January 20, 2009 Ursäkta att jag hoppas in här men blev lite nyfiken bara... hur såg det ut på CS/Shelby modellerna? Va det också glasfiber eller har man bytt plåten där? Antar och hoppas på det senare...http://www.californiaspecial.com/features1.htmJohn Quote
bosewallius Posted January 21, 2009 Report Posted January 21, 2009 Shelby 65 och 66 hade till storsta delen glasfiberhuv. Nagra 66:or hade plathuv. 67 och 68 hade front, huv, baklucka, bakljusramp och scoops i glasfiber. 69 och 70 hade allt som 67 och 68 plus framskarmar i glasfiber. Passformen ar i de flesta fall ganska dalig. Manga 67:or t.ex. som intesaldes direkt fick goras om efter att ha statt pa LAX i solen. Mvh Bosse Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.