Jump to content

Mustang 65 Turbo + väghållning


Recommended Posts

Vilket bygge....

Man blir lite lätt inspirerad, egna projektet vågar man knappt köra till en träff, liknar mer en "18-årings 740" i jämförelse ;)

Keep up the good work (så att vi andra har nåt inspirerande att läsa :D )

/Björn

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hittade lite motivation under mattan :lol:

Nu är alla skarvar kittade (gick bara 8 tuber lim & tät 400ml) :shock:

Även blymattor in limmade efter bilderna (gatbil) :thumbup:

Ska bara handla mer färg så ska den målas under, sen ska det monteras prylar :D

34178_1221911206941_1803788965_4246.jpg

34178_1221911286943_1803788965_4246.jpg

34178_1221911326944_1803788965_4246.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Börjar se riktigt bra ut Christian.

Mvh.Micke

Tackar! Din bil är riktigt ball också!

Tack.... :) Håller på o. rustar upp den ...bara att för mycket jobb o. för lite fritid :(

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...
  • 1 year later...
  • 3 months later...

Ja ljudet kom i slutet på dagen då vi hade mappat klart. Verkar vara från lådan och låter bara på motorbroms men jag har inte hunnit kika på det än så vi får väl se, ska leta en reservlåda och sen ta ner den här och gå igenom den. Så är det någon som vet av nån 6vxl zf till corvette så hör gärna av er :)

Link to comment
Share on other sites

Det ser kul ut :cool:

Svårt att avgöra på videon kanske men ljudet påminner om hur min bakaxel lät ( 8.8 tummare ) när förspänningen av piniongen (stavas det så?) blev fel. Hördes inget vid gaspådrag men en del vid frihjul och en massa vid motorbroms.

Link to comment
Share on other sites

Det ser kul ut :cool:

Svårt att avgöra på videon kanske men ljudet påminner om hur min bakaxel lät ( 8.8 tummare ) när förspänningen av piniongen (stavas det så?) blev fel. Hördes inget vid gaspådrag men en del vid frihjul och en massa vid motorbroms.

Har hunnit undersöka nu och det är pinjonglagret som rasat och därmed blir kuggflangspelet åt hvete då det glappar. Varför jag trodde det var lådan var för att den har jag aldrig kört tidigare och köpte den av en lite skum person ganska billigt. Bakaxeln köpte jag av en annan som lät så himla seriös och den skulle vara totalt genomgången med allt nytt bla bla bla :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...