Jump to content

Ska köpa Mustang i morgon 4/4 *vart ett köp =)*


Draken

Recommended Posts

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Draken från Bålsta? Fyll gärna i var du kommer från.
:oops: Ja det är jag =)

Hehe, välkommen in i gemenskapen (eller var det galenskapen?)! :--

Tyvärr kan jag inte mycket om gamla mussar så det överlåter jag till de övriga på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Som Janne sa, lite kort om tid att samla in tips men du ska få ett:leta efter Rost!

En mustang sjuka på den här årsmodellen är rost i den undre plåten framför frontrutan.Den inspekteras inifrån kupén, titta upp under/bakom instrumentpanelen där ventilationsrören sitter i v/h hörn.

Titta också under golvmattan direkt nedanför dessa vent.rör, har rören rostat sönder så kan också vatten runnit ner på golvet.

Be om att få titta under baksätet, enkelt att trycka bakåt och lyfta ur, inspektera golv/balkar under.

Kolla även baljorna i bagageutrymmet, använd ficklampa när du letar rost.

Lycka till !

Edeson

Link to comment
Share on other sites

Ja då va man hemma igen efter 105 mil !

Så här står det i anonnsen!

289 2v,aut,servostyrning,totalt orörd,underbar platina,går som en dröm,import från Los-Angeles,när såg du en sådan senast utan spackel.

Frågade ägaren innan jag åkte i fall det va rost som behövdes fixas omgående + ifall den va några bulor?

Hur är inredningen m.m

Det är bara tuta å köra säger han!

Inredningen är normal sliten.

Så jag åker!

Vi kommer dit och tittar på bilen och finner...

Golvet måste bytas

käcks rost vid dropplisterna på båda sidorna

Rost hål på båda dörrarna

Baken är intryckt

Taken är bucklig över allt!

Hål på ena sidan av bakstolpen

lilla sido rutan satt löst

Stora hål i passagerar stolen

Men motorn gick ju bra i alla fall tyckte ägaren =/

Han tyckte att den va ju fin som den är.......

Kan man inte säga på telefon när man frågar om vissa saker om vad som behövs göras så att man slipper åka 105 mil i onödan!

är jag för kräsen nu eller?

Han begär 85000 kr för den!

Jag köpte inte bilen!

Jag letar vidare!

Link to comment
Share on other sites

:shock:

En sådan försäljare hade jag bett fara åt h*lv*te direkt. Dessutom krävt honom på bensinpengar för resan!

Tyvärr är det många oseriösa idioter som försöker tjäna pengar på att ta hem billiga vrak från staterna och sälja "svindyrt" som "bra objekt" här i Sverige. Beklagligt men sant. Självklart skall man informera ev köpare om bilens skick på ett ärligt sätt, sedan är det ju till att sätta priset efter det.

Länka gärna till annons om den finns på nätet.

Link to comment
Share on other sites

:shock:

En sådan försäljare hade jag bett fara åt h*lv*te direkt. Dessutom krävt honom på bensinpengar för resan!

Tyvärr är det många oseriösa idioter som försöker tjäna pengar på att ta hem billiga vrak från staterna och sälja "svindyrt" som "bra objekt" här i Sverige. Beklagligt men sant. Självklart skall man informera ev köpare om bilens skick på ett ärligt sätt, sedan är det ju till att sätta priset efter det.

Länka gärna till annons om den finns på nätet.

http://www.usabil.nu/databas/Detalj.asp?ID=85891

Link to comment
Share on other sites

Redan på första bilden ser man ju den klassiska rosten i framkant på dörren.

Men att vissa kallar grova rostskador för "underbar platina" är ju löjligt. Men okej de hade ju inte spacklat över rosten i vart fall. :roll:

Men okej, priset måhända inte är sååå tilltaget men att inte informera om skicket är ju oseriöst. Hur allvarliga var plåtskadorna bak?

Link to comment
Share on other sites

Redan på första bilden ser man ju den klassiska rosten i framkant på dörren.

Men att vissa kallar grova rostskador för "underbar platina" är ju löjligt. Men okej de hade ju inte spacklat över rosten i vart fall. :roll:

Men okej, priset måhända inte är sååå tilltaget men att inte informera om skicket är ju oseriöst. Hur allvarliga var plåtskadorna bak?

Baken har en mjuk intryckning + ett veck på nedre plåten vid nummerplåten.

Man ser även på stötfångaren att den är intryckt!

Link to comment
Share on other sites

Du draken. Du ska vara glad att du inte köpte den bilen. Man ser redan på bilderna att bilen kräver mycket jobb. Jag vet inte om du vill ha en nyckelfärdig bil dvs köra direkt men i så fall föreslår jag att köpa en bil som kostar en bit över 100 000 istället för normal brukskick. Det kostar att renovera också men rosten kan vara en mardröm om man har maximal otur. Leta vidare som du sa och kika på rosten etc på nästa bil. Det kommer fler bilar på annonser när våren är här. Lycka till. ;)

Jag vet förresten någon som sälja sin Mustang...

Link to comment
Share on other sites

Du draken. Du ska vara glad att du inte köpte den bilen. Man ser redan på bilderna att bilen kräver mycket jobb. Jag vet inte om du vill ha en nyckelfärdig bil dvs köra direkt men i så fall föreslår jag att köpa en bil som kostar en bit över 100 000 istället för normal brukskick. Det kostar att renovera också men rosten kan vara en mardröm om man har maximal otur. Leta vidare som du sa och kika på rosten etc på nästa bil. Det kommer fler bilar på annonser när våren är här. Lycka till. ;)

Jag vet förresten någon som sälja sin Mustang...

Ja jag vill ha en nyckelfärdig bil så att jag kan köra direkt!

Den behöver inte va i topp skick!

vem säljer sin mustang?

Link to comment
Share on other sites

Kollade på blocket och det finns två st som ligger på 124000-139000 och dom finns på Motrobörsgaraget vid Globen.

Du kanske redan varit där om inte så är det ju inte så långt från Bålsta.

Taget från deras hemsida

ÖPPETTIDER:

Öppettider: Mån-Tors 10-18, Fre 10-17, Lör 11-15, Sön stängt.

TELEFON:

Telefon: 08-39 48 00, Fax: 08-39 61 80.

E-MAIL:

info@motorborsgaraget.se

ADRESS:

Motorbörsgaraget Globen Arenavägen 65 121 77 Johanneshov

VÄGBESKRIVNING:

Från E4 norr och söder: Åk södra länken, kör mot Nynäshamn, sen mot Globen, därefter höger höger i rondellerna, sen 300m upp på gatan. Vi har vår utställning på Arenavägen 65.

Kommunalt: T-bana till Globen passera genom inomhuscentrum så finns vi på andra sidan

http://www.motorborsgaraget.se/top_bar.htm

Link to comment
Share on other sites

Du draken. Du ska vara glad att du inte köpte den bilen. Man ser redan på bilderna att bilen kräver mycket jobb. Jag vet inte om du vill ha en nyckelfärdig bil dvs köra direkt men i så fall föreslår jag att köpa en bil som kostar en bit över 100 000 istället för normal brukskick. Det kostar att renovera också men rosten kan vara en mardröm om man har maximal otur. Leta vidare som du sa och kika på rosten etc på nästa bil. Det kommer fler bilar på annonser när våren är här. Lycka till. ;)

Jag vet förresten någon som sälja sin Mustang...

Ja jag vill ha en nyckelfärdig bil så att jag kan köra direkt!

Den behöver inte va i topp skick!

vem säljer sin mustang?

Jag har skickat ett PM.

Link to comment
Share on other sites

Kollade på blocket och det finns två st som ligger på 124000-139000 och dom finns på Motrobörsgaraget vid Globen.

Du kanske redan varit där om inte så är det ju inte så långt från Bålsta.

Taget från deras hemsida

ÖPPETTIDER:

Öppettider: Mån-Tors 10-18, Fre 10-17, Lör 11-15, Sön stängt.

TELEFON:

Telefon: 08-39 48 00, Fax: 08-39 61 80.

E-MAIL:

info@motorborsgaraget.se

ADRESS:

Motorbörsgaraget Globen Arenavägen 65 121 77 Johanneshov

VÄGBESKRIVNING:

Från E4 norr och söder: Åk södra länken, kör mot Nynäshamn, sen mot Globen, därefter höger höger i rondellerna, sen 300m upp på gatan. Vi har vår utställning på Arenavägen 65.

Kommunalt: T-bana till Globen passera genom inomhuscentrum så finns vi på andra sidan

http://www.motorborsgaraget.se/top_bar.htm

tänkte åka dit på måndag då jag jobbar i stockholm!

Tack för alla tips!

Link to comment
Share on other sites

Kollade på blocket och det finns två st som ligger på 124000-139000 och dom finns på Motrobörsgaraget vid Globen.

Du kanske redan varit där om inte så är det ju inte så långt från Bålsta.

Taget från deras hemsida

ÖPPETTIDER:

Öppettider: Mån-Tors 10-18, Fre 10-17, Lör 11-15, Sön stängt.

TELEFON:

Telefon: 08-39 48 00, Fax: 08-39 61 80.

E-MAIL:

info@motorborsgaraget.se

ADRESS:

Motorbörsgaraget Globen Arenavägen 65 121 77 Johanneshov

VÄGBESKRIVNING:

Från E4 norr och söder: Åk södra länken, kör mot Nynäshamn, sen mot Globen, därefter höger höger i rondellerna, sen 300m upp på gatan. Vi har vår utställning på Arenavägen 65.

Kommunalt: T-bana till Globen passera genom inomhuscentrum så finns vi på andra sidan

http://www.motorborsgaraget.se/top_bar.htm

tänkte åka dit på måndag då jag jobbar i stockholm!

Tack för alla tips!

Ta med nån som KAN bilar när du tittar på dom 2 ! På bilderna så ser man att saker sitter lite snett å vint, t ex dörrar, baklucka osv. Sist jag var där så saknades lås, lister osv. Nu vill jag inte måla fan på väggen men i detta fall känns det extra viktigt att man har med någon som kan se "igenom" de renoveringar som är gjorda ! Man får vad man betalar för å därför är det viktigt att veta vad man betalar för !!

Link to comment
Share on other sites

Kollade på blocket och det finns två st som ligger på 124000-139000 och dom finns på Motrobörsgaraget vid Globen.

Du kanske redan varit där om inte så är det ju inte så långt från Bålsta.

Taget från deras hemsida

ÖPPETTIDER:

Öppettider: Mån-Tors 10-18, Fre 10-17, Lör 11-15, Sön stängt.

TELEFON:

Telefon: 08-39 48 00, Fax: 08-39 61 80.

E-MAIL:

info@motorborsgaraget.se

ADRESS:

Motorbörsgaraget Globen Arenavägen 65 121 77 Johanneshov

VÄGBESKRIVNING:

Från E4 norr och söder: Åk södra länken, kör mot Nynäshamn, sen mot Globen, därefter höger höger i rondellerna, sen 300m upp på gatan. Vi har vår utställning på Arenavägen 65.

Kommunalt: T-bana till Globen passera genom inomhuscentrum så finns vi på andra sidan

http://www.motorborsgaraget.se/top_bar.htm

tänkte åka dit på måndag då jag jobbar i stockholm!

Tack för alla tips!

Ta med nån som KAN bilar när du tittar på dom 2 ! På bilderna så ser man att saker sitter lite snett å vint, t ex dörrar, baklucka osv. Sist jag var där så saknades lås, lister osv. Nu vill jag inte måla fan på väggen men i detta fall känns det extra viktigt att man har med någon som kan se "igenom" de renoveringar som är gjorda ! Man får vad man betalar för å därför är det viktigt att veta vad man betalar för !!

Håller med, till och med på de dåliga fotografierna på den silverfärgade ser man hur illa dörrar och bagagelucka passar. Den röda har inte heller någon passform att skryta över.

Link to comment
Share on other sites

Ja tyvärr kvarstår ju det faktum att många villa sälja "halvdana" bilar till överpriser för att tjäna pengar.

Ärligt talat är nog det säkraste köpet att handla privat och en bil som vart i Sverige ett par år och fått den kärlek och ömhet de behöver.

På något konstigt sätt verkar det som om alla som är intresserade av jänkare är klassade som lite dumma och kan bli pålurade vad som helst till "bra" priser. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...