Jump to content

Djrogga

Medlemmar
  • Inlägg

    26
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • Stad
    Eskilstuna
  • Yrke
    Dj - Radiotekniker - Truckförare
  • Intressen
    Bilar kvinnor och sång

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Djrogga's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

1

Omdömespoäng

  1. Kolla här i min gamla tråd.....
  2. Den förskräckliga Mustangen är såld....alla möjliga fel var det på den,men i bra skick på utsidan. växlade lite som den ville trots nytt filter och olja....plus massa andra oljud..... värsta skräpet jag nånsin haft. Ingen mer Ford på min Gård.
  3. Min GT -95:a har kapat avgassystem....mynnar ut framför bakhjulen på varsin sida och det låter mycket gött men inte för högt.....besiktad 2 år i rad med detta utan problem.
  4. Nej, 2 bult nertill och 3 uppe i tornet....det går fort med en mutterdragare,smörj med tunn sprejolja så att det går in i gängorna.....
  5. ja,dom pajar...hydraulik stången blir krokig och fastnar som jag skrev tidigare...... Köp ett par billiga på skroten och det spelar ingen roll om dom kommer ifrån en med V6:a eller V8 dom är likadana.
  6. Dom finns lite överallt via bildelsbasen..... Tryckte ihop dessa och då ska dom åka ut lika fort och inte fastna intryckta som mina gjorde. Sen kan man köpa nytt också men för mig är det en bruksbil och då funkar det med begagnade prylar....
  7. Jag kollade med Mustang forum i usa,där sa man att stötdämparstången blir krokig och fastnar....tydligen ett vanligt fel. Därav att fjädringen uteblir,byte är ett måste. Köp ett par på skroten = billig fjädring.
  8. Bytte stötdämparna till ett par som hittades på skroten för en femhundring för båda....överkomligt. Nu är det komfort....Vilken skillnad...!!
  9. Tog bort denna plåtburk,borrade bort nitarna....såg lite komponenter och 4 reläer varav jag lödde bort dom och kollade att dom var hela och de var dom,lödde tillbaka dessa,mätte lite på trissorna, kondingar och dioder....allt var korrekt = inget fel på denna. Märkte sen att fläkten startar på halvfart även på mix och defroster om man vrider på klimat vredet. Men fläkten startar inte på vent eller floor,då går den nog igång när tempen blir för mycket,har inte provat det än......men hoppas.....då är det ju inget fel.
  10. Ja,jag såg det sen.....då är nog sensorn hel eftersom när jag tog bort kabeln så blev det full fart på fläkten,så den går hela tiden på halv fart.....Vart sitter själva relä paketet till fläkten...?
  11. Hej igen...... Ohm mätte sensorn....och den var som en öppen krets , då hade jag multimetern på 200 ohm skalan.... Satt tillbaka kontakten startade , när motorn varit igång 30 sek så startade fläkten på halv fart , när jag tog bort kontakten gick fläkten på full fart....... Då måste det alltså vara fel på sensorn om den ska vara låg ohmig.......
  12. Ok,tack så mycket....ska kolla upp detta, vilken sensor/givare är till mätaren resp. kylfläktsmodulen....
  13. Någon som har el-schema över kylfläkten....? GT 1995
  14. Ja,precis original slutstegen är bortkopplade.....Kopplade så här: Höger/vänster front kablarna till mellan/diskant elementen både bak och fram....sen kablarna för bakre högtalare så är alla fyra subwoofers kopplade till endast dom lila kablarna (en kanal) det är någon slags bryggkoppling av steget i stereon så den jobbar med 2 ohms belastning och man kan ta ut en större effekt på detta vis vid drivspänning 12 volt...,i det här fallet ca 70 watt till basarna. Sen ställde jag in delningen till mellan/diskant på 160 Hz och basen på 125 Hz. Jag blev förvånad att det låter så bra. Lycka till. PS: Öppnade de lilla original framsteget och fick se 4 st vanliga ic kretsar då typ 4x15w till mellan/diskant,mer än så var det inte.... Bas stegen är i mono utförande och har en drivspänning på ca 2x35 volt efter dc/dc omvandlaren och det blir ca 80-100 watt vid 4 ohm.. mer än så blir det inte. Man kan säga att dagens huvudenheter är långt mycket bättre än detta gamla system som förmodligen kostade massor i dessa bilar.
×
×
  • Create New...