-
dilutenz started following Nån som vet varför slangen ser ut som den gör?
-
Nån som vet varför slangen ser ut som den gör?
1995 Mustang GT Heater hose F6ZH-18K579-AM Röret slangen satt mot var trasigt och då slangen togs bort så fanns det en slangklämma mitt på slangen och innanför den så fanns det en avsmalning/strypning mitt i slangen. Nån typ av backventil?? Varför denna avsmalning? Håller på at plocka i hop en importerad bil som aldrig varit reggad och jag är inte mekaniker. Vill ha den till regbesiktning,,har försökt plocka ihop den i mera än 10 år men ska nu banne mig få ihop den! Jag är inte mekaniker och har tummen mitt i handen och inget kontaktnät där jag bor.
-
1998 nytt pipljud inne i bilen
nej den är inte i kläm ha ha ha ha
-
1998 nytt pipljud inne i bilen
Piper när bilen igång och står still så inga löphjul... Hittade det här..airbag signal??? Varnar för ej ikoppad eller behöver service på air bagen? Jag är för slitet trött för sånt här,,ta et djupt andetag och läsa och försöka förstå.. Känner ju inga bil/ford/mustangmänniskor där jag bor nuförtiden.. https://mustangforums.com/forum/5-0l-1979-1995-mustang/244434-annoying-beep-from-inside-the-dash.html
-
1998 nytt pipljud inne i bilen
En person som skulle flytta min bil frågade vad det är som piper. Varning av något slag som jag aldrig tidigare hört. Startar bilen, dörrar öppna, dörrar stängda, drar upp och ned cabben, slår på lampor, halv o hel o dimljus,, kan inte trigga igång pipet,,så plötsligt kommer det igen och slutar igen.. vad tusan är det?
-
1998, generatorbyte, vilken kabel ska gå vart? Kopplingsschema?
En 98:a som snabbt laddar ur batteriet. Byt batteri, hjälper inte. Nu ny generator, sätter dit den och då lyser laddlampan. Försöker hitta diagram för hur generatorn ska vara korrekt kopplad.
-
Någon som kan regler kring import? Söker hjälp.
Tack tack tack,,ska banne mig få igång bilen inna jag trillar av pinn
-
Någon som kan regler kring import? Söker hjälp.
Jag bodde på Nya Zealand och min dåvarande man köpte en 95:a till mig. Han var sjuk i cancer och köpte den som present/tack till mig. Bilen hade kommit från Japan till NZ. Bilar som importerades till NZ av privatpersoner fick reggas med ratten på vänster sida. Bilar som importerades dit av firman var tvungna byggas om till ratten på höger sida. Det var en firma som normalt tog hem beggade bilar från japan till NZ och råkade köpa den här bilen med ratt på vänster sida och inte visste om att den måste byggas om för att få regas då firmaimport. Jag skulle ju åter till Sverige då min man visste han skulle dö så han sa bygg inte om den, ta med den till Sverige. Jag reggade alltså den aldrig i NZ men körde med lånad saluvagnsskylt och en helförsäkring tagen inte med saluvagnsskylten utan för just den bilen. Körde den till och från jobbet och polisen vinkade hej-hej 🙂 Så dog min man och jag skulle åter till Sverige 2011. Jag ringde Transportstyrelsen och berättade allt om bilen och frågade hur göra. Fick svaret: du ska ha varit brukare av bilen i minst ett år för att få ta med som flyttgods. Räcker att bevisa att du ägt den, köpekontrakt samt intyg om att den varit helförsäkrad i mitt namn,,alltså brukad. Tillsagd: Bara ta hem, göra ursprungskontroll, besiktiga till lite dyrare kostnad,,men inget behöver åtgärdas då den ägts i annat land mera än ett år. Jag tog hem den, fick OK i ursprungskontrollen,,men nu säger någon annan på Transportstyrelsen att ordet brukare betyder att jag MÅSTE ha haft den reggad och det räcker inte med att ha ett köpekontrakt och försäkring i mitt namn. Tillsagd att nu ska den besiktigas och allt möjligt kan tvingas bytas,,lysen och och och och.... till en mycket högre kostnad än sagt tidigare. Finns ingen riktig beskrivning av ordet brukare....... Jag kom hem som arbetslös, ingen a-kassa då jag arbetat utanför EU, sökte 5.000 jobb utan att ens ta mig till intervjuer! En tjänsteman på AF sa att ingen vill anställa en kvinna med passerat bäst före! Samt påpekade att regeringen sponsrar andra grupper vilka jag inte tillhör. Tullen ringde efter ett år och sa dom vile jag skulle betala importskatt på den då jag ju inte ägde den längre, typ sålt den direkt i Sverige. Dom trodde jag sålt den,,sa som det var ej ens reggat den,,då sa dom hoppsan,,OK: Haft riktiga skitår, enstaka svårfådda timvikariat, jobbat slitigt hund under corona och nu ganska sliten och utan riktigt fast jobb. För 10 år sen var jag i kontakt med en importfirma som lovade komma förbi och hämta bilen och hjälpa mig med besiktning/inreggning då de kunde det här och hade kontakter,,dom kom aldrig och hämtade bilen. Är det någon som kan sånt här och kan hjälpa mig? Så surt att den bara står där den står. Jag kan betala lite gran men inte massor. Vill inte ha tips om någon som kan för det har jag fått tidigare men de har inte haft tid för de har egna/andras projekt. Någon som kan själv och har erfarenhet? Bilen är strax söder om Borås och jag har inga bilkontakter alls.
-
Leksaksbilar i mängd, 90% nytt i kartong,,Ford, nascar och amerikanska brandbilar
Jag har ärvt sju backar fulla med leksakbilar. Allt inköpt i USA, Australien, Nya Zealand.... Den som har samlat på sig det här var en Fordfantast som gillade Nascar, Rusty Wallace, Ricky Rudd mm Samlarserie med nascarbil och verktygslåda med samma reklam. Jag har haft detta i min ägo sen 10-15 år och vet inte ens vad hälften är och omöjligt skriva lista. Är det någon som är intresserad av sånt här och vil titta och köpa enstaka bilar eller hela rubbet? Jag är strax syd om Borås.
-
Check engine (1998)
Jag kan ingen historia alls på den här bilen, fått den i present, svenskköpt. Jag har en 1995a som jag inte får igång sen typ 10 år och jag fick den här som tröst. Känner inte en kotte i den här delen av landet och har tappat alla mina kontakter för at fixa sånt här. Spelar det någon roll vad för felkodsläsare jag köper? Nått märke jag ska/ska inte köpa?
-
Check engine (1998)
Jag erkänner utan omsvep att jag är en trött gammal kärring och kan inte mecka. Första problemet, som startade alltihopet? Skulle tanka upp bilen och ställa in den förra julen. Tankade och kom bara nån km så lös check engine och bilen tvärdog efter 3-4 km när jag körde in i garaget hemma. Jag hade för mycket att göra på jobbet och svor en ramsa. Sen läste jag i tidningen at det var flera som tankat på ett viss mack och alla hade fått fel och blivit bärgade och dyra verkstadskostnader. Jag bärgade min bil till en verkstad. Dom tömde tanken och fick byta bränslepump. Verkstadskostnad 9.000 + bensin + bärgning. Skickade faktura till mackens försäkringsbolag, deras svar, det var enbart v.2 och du var där v.52 så nej vi ersätter dig inte. Min tanke var at det var kanske inte så många som tankade på den macken mellan jul och nyår och sen drabbades flera?? Nivån i mackens tankar kan väl också påverka?? Nåväl, försäkringsbolaget sa nej nej nej nej. Bara några mil efter at det var fixat så lyser check engine och bilen typ stänger av/på. Jag stängde av lyse och radio och lyckades svänga av på en busshållplats utefter en riksväg. Verkstaden var inte öppen. Lyckades få en gubbe att köra ut et batteri till mig och jag kunde köra hem. (för stort batteri och körde typ kröp hem med huven öppen) Laddade det batteri jag hade och har sen dess kört OK. Men men men,,check engine tänds ibland och jag vet inte varför men ingen njutfull körning. Sists så satt jag med avstängd musik och lyssnade på motorn och kollade ,mätare och bad,,hem hem hem,,stanna inte! Lyfte av batterkablarna när hemma,, satte på igen och lampan är släckt.kör och lampan tänds lite hipp som happ när den känner sig för det. Vad ska jag köpa för diagnosverktyg? Vill inte surfa och betsälla fel grej på nätet eller bli pålurad fel manick på typ Biltema.
-
Vad hände? Dåligt batteri? Bilen stannade och sen...
Lånade ett batteri för att ta mig hem. Det är för stort/högt så jag fick köra hem med huven öppen. Ska ta mig ut i morgon och köpa nytt batteri och prova sen.
-
Vad hände? Dåligt batteri? Bilen stannade och sen...
Bilen hade stått i några veckor och batteriet var stendött. Satte den på laddning. Tog ut den och körde 2 mil. Gjorde ett ärende, skulle köra hem igen. Kom ca 3-400 meter så dog radion. Körde ut på huvudled och det började regna, satte på torkarna som knappt gick. Nu började bilen krångla. Typ gick OK och sen som om jag slutat gasa. Den drog igång och la av, drog igång och la av. Kom fram till en busshållplats och bilen tvärdog precis då jag rattade in där. Går inte att starta. Satte på lysena och gick ut och kollade - dom lös. Inget annat fungerade, ingen fläkt, inga torkare, ingen radio. Fick ett batteri levererat och satte i det, startade och körde hem. In med bilen i garaget. Den startar men inga lysen, ingen fläkt, ingen radio. Jag är inte teknisk och jädrans trött. För mycket Coronaskit på jobbet och så trött utarbetad, har varit ett jävligt år. (för bara nån månad sen så lös check engine och bilen tvärdog, detta efter att jag hade tankat fullt för att ställa in den för vintern. Den gången rullade jag in den i garaget och bara gick därifrån. Sen hörde jag att alla som tankat på en viss mack hade fått rejäla problem då orent bränsle. Jag tog då bilen till verkstad och de tog ned tanken, tömde och rengjorde och böt filter och bränslepump och jag körde hem därifrån och allt fungerade. Mackens försäkringsbolag säger att det kunde absolut inte ha hänt det datum jag tankade men bara de bilar som tankade 1-2 veckor senare, så var det orent bränsle eller? Vem vet men det blev dyrt för mig. Den gången parkerade jag bilen i förhoppning om OK och nu detta. Så jädrans less)
-
Tips på firma/person som kan söka fel och starta en bil i Borås/Varberg?
Tack! Stort tack du är den första som svarat på min fråga som jag slängt ut både till höger och vänster sen bilen kom hit 2011! Stort tack för svar!
-
Tips på firma/person som kan söka fel och starta en bil i Borås/Varberg?
Som trådstarten säger. Söker tips på person/firma som kan åta sig att söka varför min bil inte startar. Har stått i 10 år. Jag är ny i den här delen av landet och känner inte en kotte som ens har bilintresse. Larm som hängt sig eller annat? Jag kan inte ett skit om att mecka men vill köra min bil. (ja, jag har bytt bensin)
-
Felsök död 95:a
Folk har bett mig om hjälp med många olika saker genom åren, men jag har a-l-d-r-i-g lämnat liknande svar du gav mig.. Jag har hjälpt till där jag kan. Ditt svar skulle i såfall kunna vara ett automatiskt standardsvar på allt som omfrågas i detta forum. Jag frågade om det finns någon i den trakt där bilen står som kan hjälpa mig då jag ej kan mecka själv.