Jump to content

andreasgustavsson

Medlemmar
  • Inlägg

    36
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    1

andreasgustavsson last won the day on 10 maj 2016

andreasgustavsson had the most liked content!

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

andreasgustavsson's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

12

Omdömespoäng

  1. Det blev en liten tur i lördags
  2. Det fick bli rocket bunny till 2016 års säsong, liten modifikation med vinkelslipen och blanksvart färg så blev det rätt okej tycker jag
  3. Säsongen är över och bilen står nu i garaget för vintervila. Denna vinter blir det inga större ombyggnationer eller modifikationer. Att-göra-listan består av nya hårdare fjädrar till mina coilovers, sänka bilen en aning efter fjäderbytet, kapa ur en del i hjulhuset som har varit i vägen vid fullt rattutslag, nya styrdäck, centrering av ratt, bättringsmålning och lite tvätt och städ. Häromdagen tog jag och förvandlade fronten till en schweizerost för att få in lite mer luft till kylaren. Fick även tag i en rocket bunny vinge och testade lite, med modifikation skulle det nog gå att få dit lite vettigt. Vad tycker ni, fortsätta med samma som jag har eller köra på rocket bunny? Funderar också på att tillverka en frontsplitter. 3mm aluminium hade ju varit det ultimata men då skivorna är så dyra så funderar jag på alternativ.. Släpvagnsplyfa, svartlackerad mdf kanske? Någon som har tips och bilder på egenbygge?
  4. Här har det då inte hänt något på väldigt länge. Kastar in ett gäng bilder på hur bilen ser ut i dagsläget. Det har väl hänt en hel del kan man säga
  5. Ja man ska väl veta att detta såklart innebär en risk även om svetsarna man gör blir riktigt riktigt bra. En annan väg att gå för din del kanske kan vara att förlänga bärarma lite på ett bra sätt och förlänga styrstagen? Det kanske redan finns andra bärarmar till dessa?
  6. Lite battlescars hör ju till! Lagom touch av en clippingpoint?
  7. Hemkommen från en helg på Gröndals Motorstadion. Driftbash Mayhem var eventet som jag måste säga blev väldigt lyckat. Trots problem med att bilen går varm vid full last så körde vi väldigt mycket lördag/söndag. Misstänker en blockpackning då kylare, termostat och vattenpump är helt nytt. Europas största vinge?
  8. Sen var det dax för lackering utav LT31an. Gjorde detta utomhus med Tikkurila 2k industrilack vilket dom använder till båtar, helikoptrar och annat. Blev väl så bra det kunde bli med dom förutsättningar jag hade. Började med att lägga några lager slipgrund. Och därefter bas. Tänkte ta och plastidippa plastdetaljerna och kofångaren svart. Sedan blir flaket svetsat i 60*40*2mm stål och behandlat med Tikkurila 2k svart epoxyfärg. Fälgarna kommer åka in på pulverlack och slutligen kommer vi montera luftfjädring bak från www.gotrading.se. Blir 2st 2600Lbs bälgar, kompressor samt tank med två extra uttag för vanlig tryckluftsslang. Kommer då att montera två st 3/8 slangvindor under flaket så att man kan ha med sig muttersmack!
  9. I med bröten i bilen.. Fick lite shoppingspree och beställde mer fräna prylar som dök upp några dagar senare. Först ut... 8st 36 lbs spridare 2st EVO HD Actionkameror från www.Albecom.se. Sanslöst bra bild och mycket billigare än gopro! Även mindre och smidigare! Behöve ha en brytarpanel till pumpar/fläktar. Bockade en i 2mm alu och monterade i taket över stolen.
  10. Dax att köra Görndal Driftbash Mayhem i helgen så jag satte igång ordentligt och började med att gräva fram dom gamla originalfälgarna.. Slängde iväg skiten på pulverlack hos www.ytplast.se och några dagar senare monterades lite sladdäck! Behöver ni hjälp med bläster och lack så hojta till. 4st fälgar ligger på 600kr för bläster/pulverlack. I samma veva anlände det mera speedparts i form av en Mishimoto kylare. Beställde två stycken fläktar från sponsorn KL Racing och tillverkade en egen fan shroud i 2mm alu.
  11. Nej E-locken funkar riktigt bra nu! Jag tänkte försöka få spridarna att lira skapligt utan att modda boxen, får försöka leana ut dom med tändningen istället.. (Vid full last då såklart) Sen får jag skylla mig själv att han lär bli orolig på tomgången tills att jag skaffat annat sprut eller chip ;D Du är inte sugen på att hjälpa oss att bygga en maskin vid sidan av john? Är sugen på en förgasarhistoria.. 351 block kanske.. 400-440hp..
  12. Har tidigare köpt ett par länkarmar och styrstagsförlängare utav Team Pony Drift för att få lite mera styrvinkel då denna är helt kass original. Har kört några tillfällen med detta och det blev mycket bättre. Dock rekomenderar dom att korta örat till styrstaget på spindeln 3cm för extra styrvinkel. Gav mig på detta igår och jävlar vilken skillnad det blev! Ett stycke punktad. Numero 1 färdig Numero 2 påbörjad Och slutresultat
  13. Tog och lagade upp lite rost och jaa här är jag nu. Ikväll ska jag slipa klart hytten och så småningom få på lite färg på eländet. Denna ska alltså ta oss Sverige runt kommande sommar, får huvudvärk bara jag tänker på det..
  14. Och sladdade sedan en hel fredag på Mantorp för att konstatera att kylet inte räcker till.. Så nu är det en mishimoto kylare påväg hem, ny vattenpump och termostat monterat och en egentillverkad fan shroud ska så småningom bökas ner i motorutrymmet.. Tack vare ökad spårvidd på bilen så fick den inte längre plats på min biltransportkärra. Så denna såldes till en glad prick från.... PITEÅ, ja det är ju bara 107 mil härifrån, ENKELRESA. Hursom så åkte jag samma kväll upp till våran kära huvudstad och handlade ett nytt projekt. Volkswagen LT31 1996 i sina bästa år! Rev genast bort flaket och beställde stål. Nya flaket kommer ha en längd på 4,8 meter med stål som är 40*60*2mm.
  15. Under tiden samlade jag på mig lite däck. Köpte mera fräna prylar.. Plockade fram en logga!
×
×
  • Create New...