Jump to content

tailwind

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. tailwind replied to Tobbe1977's post in a topic in Mustang 2005-2014
    Funkar bara om det är tisdag och fullmåne....
  2. Precis den info jag fått tidigare om Roush bilar i Sverige. Jag har dock förstått att jag kan få bilen godkänd i Sverige ENDAST om den tas hem som flyttgods. Min tanke är att en sådan bil skulle vara mycket attraktiv och praktiskt taget unik i landet. Om jag kan få detta bekräftat här på forumet skulle det göra den kommande plånbokskatastrofen mer ansvarsfull.
  3. Tack Red Roush. Denna länk tar dig till en annons med vad jag uppfattar är ett hyggligt representativt pris för en 2014 års modell. http://www.ebay.com/itm/151846733468?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Är din bil reggad som en Roush kittad bil eller som en vanlig GT?
  4. Tack Tbird och Charliee. Ni verkar eniga om att en GT skulle vara mer attraktiv än en V6 Cab med samma prestanda. Frågan är då om en Roush Stage 3 trots sitt höga pris ändå vore en riskfri investering då den blir unik i landet?
  5. Hej, kul att upptäcka detta forum. Jag har ägt min 2014 Mustang V6 Premium cabriolet i drygt ett år. Har uppdaterat med Bama tuner, cold air intake och after market mufflers. Är mycket nöjd med bilen, men önskar mer pulver. Då vi bor i USA och kommer att fortsätta göra det i drygt ett år till öppnar sig några spännande möjligheter. Jag vill gärna ha råd från er kunniga. Ett alternativ är att köpa till ett supercharger paket och montera detta. Jag ska då enligt uppgift få ut 450 hk istället för de 320 jag har idag. Det kommer att kosta mig 7000 dollar, men jag kan ta hem bilen som flyttgods och troligen ha den enda godkända V6:an med dessa prestanda i Sverige. Borde borga för gott andrahandsvärde. Det andra alternativet är att hosta upp 40-50000 dollar och köpa en Roush stage 3 trimmad GT. Det skulle göra ett avgrundsdjupt hål i min kassa. En kamrat har berättat att dessa bilar inte godkänns i Sverige annat än som just flyttgods. Kamraten menar att det är en supergod investering utan risk då köpare av en sådan bil, godkänd i Sverige, skulle stå på kö. Mycket tacksam för råd och vägledning