Royen May 7, 2009 Report May 7, 2009 Tjena allihop, jag har fått ett litet men störande problem som jag inte riktigt får ordning på. Jag har iofs inte gjort så mycket åt det ännu men jag tänkte att det är bäst att fråga innan jag gör nåt dumt.Bromslampan som sitter i mitten på bagage luckan, alltså den avlånga högst upp, gick sönder för ett par veckor sedan. Tittade på lampan och såg att glöd tråden var av så jag beställde givetvis en ny och försökte installera, dock funkar det inte.Det verkar som att jag inte får nån ström alls fram till lampan, har testat med multimeter både direkt där lampan ska sitta och så har jag delat på själva kontakten och testat, men inte heller där får jag ström.Så vad är nästa steg? Kan det vara så illa att SJB har på något sätt gått sönder? Inget annat är fel på bilen vad jag vet, förutom att vänster blinkers blinkar dubbelt så fort som indikator på att en lampa är kass.Tar tacksamt emot alla tips och tricks innan jag börjar plocka ner inredningen för att följa kablar.Tack på förhand. Citera
Royen May 7, 2009 Author Report May 7, 2009 Yep, såg det nu och har laddat ner det, tyvärr har jag aldrig pillat med el öht, så jag har lite svårt för sånt här, men jag får väl testa och se vad som händer. Citera
mike85 May 7, 2009 Report May 7, 2009 Mät mellan plustråden som går till lampan och bilens skassit.får du tolv volt där så e de ju endast minuspolen det är avbrott i vilket inte är lika jobbigt att fixa.kan vara en bra början kanske. Citera
Recommended Posts