Jump to content

Recommended Posts

Gäst

Hejsan,

jag har inga dekaler i min 95:a - som talar om hur mycket kylvätska det ska vara i AC:n.

Den ville inte starta nu vid påställningen så jag ska kolla den och då behöver verkstaden den uppgiften.

Kan någon vänlig skäl kolla under huven och meddela mig. Uppgiften finns på en av dekalerna under motorhuven (Kylaren)

Gäst
Hej i service boken står det R134a samt capacity 34.0 ounces om det kan hjälpa ? Men startar inte kompressorn eller blir det bara inte kallt ?

Hej elboy och tack för ditt svar :) . Du bekräftar de siffrorna jag fick av Grufman under eftermiddagen. (De hade körigt när jag ringde - så jag la ut på forumet oxå.)

34 oz eller 0.964 kg.

Kompressorn snurrar bara under nån sekund - sen lägger den av. Har gått väldigt bra under alla de 4 somrar jag haft den. Dåligt tryck eller "propp"? Vi får se på måndag :roll:

Var får man tag i en servicebok? Låter som en bra investering. Finns den på CD oxå?

Tyvärr brukar inte just ac grejerna stå med i service eller rephandböcker.... men mycket annat... så vidare du inte köper en orginal ford service manual.

Däremot har de Ac-servicefirmor som regel tabeller över hur mycket köldmedia det ska vara i varje typ av bil.... även mustanger... till min bil slog vi upp det i pärmar och den fanns med.... sen tryckte vi i några gram extra...