Jakob Cmc 1879 August 11, 2009 Report August 11, 2009 HejUndrar om det ska vara plast innerskärmar på båda sidor på en -74, har på passagerarsidan nämligen, så gissar att det ska vara det på förarsidan med? Citera
Jakob Cmc 1879 August 15, 2009 Author Report August 15, 2009 Ingen som kan kika efter i sitt hjulhus åt mig?Mvh Citera
Pettsson August 16, 2009 Report August 16, 2009 Jo det ska sitta plastskrot på båda sidor. Gör det på min -75:a i allafall.Vet inte om de fyller någon funktion mer än att samla skräp och fukt för att hjälpa rosten Mvh Pär Citera
Jakob Cmc 1879 August 17, 2009 Author Report August 17, 2009 Som jag fattat det så ska plast skärmarna vara där för att det inte ska spruta vatten på dörrarna vilket medför rost där istället. Har precis lagat upp mina hjulhus nu och det var väldigt ihåligt förut. Är din bil också rostig i hjulhusen?Mvh Citera
grufman August 17, 2009 Report August 17, 2009 plastinnerskärmar är väl en rätt bra uppfinning, om dom är korrekt designade såklart Citera
Pettsson August 18, 2009 Report August 18, 2009 Nej, min bil är inte rostig i hjulhusen. Den var rostig bakom innerskärmarna förr men det är åtgärdat.Plasten var sprucken och dålig så det kom in fukt som hade förmåga att stanna kvar och grus som låg och skavde mot plåten. Jag smälte ihop sprickorna i plasten med en lödkolv. Citera
Recommended Posts