October 19, 200915 yr comment_82486 Efter att ha läst alla möjliga dynosiffror på Cobrorna i USA så var jag nyfiken på hur mycket effekt min har med steg 1 trim.Bänkningen gjordes i en Rototest.Det blev 444 Hk och 565 Nm pÅ hjulen ,vilket skulle bli ca 505 Hk/640 Nm i motorn.Orginal har dom 396 Hk och 530 Nm på veven.Hittade en gammal artikel i en Bilsport där Persåker körde sin helt orginal Cobra i Rototest och fick då348 hk på hjulen,vilket skulle innebära ca 12 % tapp till hjulen.Nu visste jag att det fanns pulver under huven,men det är alltid kul att få det bekräftat.Korrigerade siffrorna för jämförelse var 435 Hk/543 Nm.
October 21, 200915 yr comment_82625 Vad kul! Men har man sagt A får man säga B dvs. vad har du för setup?Vem har gjort din tune? Har sett alltifrån 430-498hk på hjulen med i princip samma trim. Är enorm skillnad beroende på vem som har gjort tunen! Längtar tills jag får hem min, ska vara 480+hk på hjulen
October 21, 200915 yr Author comment_82629 Du kommer inte att bli besviken ! Det som är gjort på min bil förutom en tune från Mustangperformance här i Sverige är2,8" pulley,K&N Cai,SLP Loudmouth(har bytt resonatorerna pga av extreeeemt högt ljud till små enkla Simons dämpare tillsvidare).SCT BA2400 MafNGK TR-5 stiftAccel tändspolarMaf,en och tändspolarna tror jag är överkurs med standard kompressorn.Laddar 13 psi hela vägen upp till rödmarkeringen och släpper lätt på 2:an.Kan tänka mig att dom flesta med BPU ligger på runt 450 rwhp,sen är det dynon som avgör hur mycket det blir på pappret.Måste tillägga att Loudmouth systemet lät fantastiskt med jag har garaget vid grannens sovrum och drar till jobbet 06,20 så det kändes lika bra att förekomma dom
October 22, 200915 yr comment_82651 Nej det tror jag inte, kompisen fick hem sin för 2 veckor sedan, den är helt orginal och gick riktgit fint! OK, har du "hela" pulley kitet eller har du bara övre? Sen skiljer det ju en del på BPU, vissa har lite mer grejjer och andra har mindre. Har dock inte sett någon som har så mycket vrid som du har, bara att gratulera, skulle vara sukt glad om jag hade det i vrid! Tror jag ligger på runt 500nm på hjulen och då har jag mer grejjer än vad du har men ska bänka till våren för att få "egna" siffror här i Sverige. Vilken färg har du? Har du gjort något åt väghållningen och utseendet?
October 22, 200915 yr Author comment_82652 Min har bara övre remhjulet (och extra spännare).Angående vridet så tror jag att du förväxlar nm och lbs.Om du tittar på dom i USA så anger dom vridet i lbs vilket i mitt fall skulle bli 415 rwtq (565/1,36).I övrigt är den i silver och är sänkt med Eibach fjädrar + 19" från Ruff racing.Har även satt på 2 cm spacers bak för att få ut hjulen lite.Som det ser ut nu blir det en ny short shifter från MGW istället för Hurst som sitter i nu, subframe connectors och kanske 4,10 utväxling till nästa år.
October 22, 200915 yr comment_82653 Du har rätt ,jag har förväxlat MGW is the way to go (iaf om man ska tro jänkarna). Har du bilder på din bild får du gärna posta dom, är nyfiken på hur det ser ut med 19". Hur funkar det med 19" och sänkning, vägbulor, fartgupp mm?
October 22, 200915 yr Author comment_82668 Bilen i sig är inga problem, det är att avgassystemt sitter lite lägre vilket gör att man kan skrapa i det lite iblandVärre var det med min förra bil,då fick man krypköra/snedda över alla gruskorn.
October 22, 200915 yr comment_82670 Båda två såg riktigt fina ut! Cobran ser ut att vara fotad i Kista Gallerian om jag inte misstar mig? Fan vad jag längtar efter min!
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.